חדשות בארץ

נתניהו בבית המשפט: "הפרקליטות והמשטרה תפרו לי תיקים מופרכים והזויים"

בהצהרה לתקשורת מבית המשפט המחוזי, זמן קצר לפני פתיחת משפטו, תקף ראש הממשלה בחריפות את הפרקליטות והמשטרה והאשים אותם בניסיון לסכל את רצון העם: "ניצב בגו זקוף ובראש מורם"

נתניהו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:07)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בצהריים (ראשון) הצהרה לתקשורת, בבית המשפט המחוזי בירושלים, זמן קצר לפני פתיחת משפטו, בה תקף בחריפות את מערכות המשפט ואכיפת החוק. "מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין", אמר כשמאחוריו שורה של שרים וחברי כנסת מהליכוד.

"זה למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי", הוסיף נתניהו. "בשנים האחרונות הם מצאו פטנט חדש: גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לעיתוני השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין, ובכך להרחיק את המחנה הלאומי מהנהגת המדינה לשנים רבות. לא אכפת להם אם יבוא איזה פודל צייתן מהימין, כאלה תמיד ישנם. אבל אני לא פודל – אני לא מוכן להתאתרג. אני לא מוכן לעקור יישובים, לא מוכן לעשות דברים נוספים, לכן צריך להפיל אותי בכל דרך". 

נתניהו תקף בחריפות את מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך: "אתמול הטיף אלשיך בצדקנות על טוהר מידות. זה אותו אלשיך, שהעביר מיליונים מכספי משלם המיסים, ללא מכרז כמובן, ליועץ התקשורת שלו. זה אותו אלשיך, שעבר עבירה פלילית כשהדליף בשידור חי מתוך החקירות בענייני. זה אותו אלשיך, שטפל עליי עלילת שווא כאילו שלחתי חוקרים פרטיים נגדו ונגד חוקרי המשטרה. אני עדיין מחכה להתנצלות. החקירות האלה זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון, מה הפלא שהם נגמרו בכתב אישום מופרך ותפור".

"הניסיון להפיל אותי ואת הימין הגיע לשיא בשנה האחרונה", האשים ראש הממשלה. "פעמיים בשנה הזו התערבה חבורת 'רק לא ביבי' ברגל גסה בבחירות. ערב הבחירות באפריל 2019 הם הזדרזו לפרסם כתב חשדות נגדי. הם היו בטוחים שהימין, הליכוד ואני נתרסק בבחירות. זה לא קרה, אז הם ניסו עוד פעם – ערב הבחירות האחרונות, בחודש מרץ, הם שוב התערבו. הפעם הגישו כתב אישום. באולפנים כבר חגגו. הם עשו הכל כדי שלא אעמוד פה היום כראש ממשלה אלא כראש ממשלה לשעבר, פוליטיקאי מובס, אבל וחפוי ראש. אבל אתם, אזרחי ישראל, הרבה יותר חכמים ממה שהחבורה הזאת חושבת עליכם ועלינו. נתתם לליכוד בראשותי יותר קולות ממה שמפלגה כל שהיא קיבלה אי פעם בתולדות המדינה. זאת הבעת אמון עצומה בי, והבעת אי אמון עצומה בהם ובכל מי שתפר את כתב האישום. לכן, אזרחי ישראל, אני ניצב פה היום, כראש הממשלה שלכם, בגו זקוף ובראש מורם".

"נציגי התקשורת, אני יודע למה אתם כאן", המשיך נתניהו. "אתם רוצים לצלם אותי בבית המשפט, כחלק ממסע התעמולה 'רק לא ביבי' שלא נפסק אפילו לרגע. אבל אני רוצה שהציבור יראה את כל התמונה, שהציבור ידע את כל האמת, ולכן הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט היא שקיפות מלאה. אני מבקש שהכל ישודר בשידור חי – שידור רציף ולא מצונזר. הציבור צריך לשמוע הכל, ולא דרך המסננת המעוותת של כתבי החצר של הפרקליטות".

 

"המציאו סעיף מיוחד בעבורי – קולקציית נתניהו"

בהתייחסו לעבירת השוחד בו הוא מואשם בתיק 4000, אמר נתניהו: "בכל 244 שנות קיומן של דמוקרטיות לא הוגש נגד אף אדם כתב אישום בגין סיקור עיתונאי אוהד, סיקור שבמקרה שלי גם לא היה. פה המציאו סעיף מיוחד בעבורי, שלא קיים באף ספר חוקים בארץ ובעולם. תפרו אותו במיוחד בשבילי, ורק בשבילי. קולקציית נתניהו. איך אמר שי ניצן הטהרן? 'זה תקדים אבל תמיד יש פעם ראשונה'. כי כשצריך לחסל אותי – הכל אפשרי".

בהמשך דבריו תבע ראש הממשלה לפרסם את תמלילי החקירות של העדים בעניינו ואת הקלטות מנדלבליט-אשכנזי מפרשת הרפז. הוא תהה כיצד היועץ המשפטי לממשלה גיבה את המהלכים הפסולים, כלשונו, שנעשו במסגרת החקירות נגדו: "איך חתם על כתב האישום המופרך והאבסורדי הזה? האם לוחצים עליו? האם יש לו משהו אישי להסתיר? האם המשהו הזה הן אותן קלטות סודיות, שמוסתרות בתוך כספת במשרד המשפטים? אני דורש לפרסם, כאן ועכשיו, את כל הקלטות של היועץ, כי אין מחטא טוב יותר מאשר אור קרני השמש. חובה להסיר את כל צווי איסור הפרסום, כי אם הציבור יידע את כל האמת – כל התיקים הללו יתפוררו".

"ידידיי הרבים, אני רוצה להרגיע את כולכם", פנה נתניהו לציבור. "בעזרתכם ובעזרת השם, אמשיך להילחם. לא אתן להם להפיל אותנו. בזמן שהתקשורת תמשיך להתעסק בתיקי הסרק המופרכים הללו, אני אמשיך להנהיג את מדינת ישראל ולטפל בנושאים שבאמת חשובים לכם. מדינת ישראל היא שליחות חיי, ואמשיך ביתר שאת לחזק אותה ולשמור עליה, לשמור עליכם".

תגיות:בית המשפט המחוזי בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה