חדשות בארץ

בחירות 2021: חולדאי ושלח פרשו מהמרוץ לכנסת

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הודיע כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24: "חשבתי שאצליח לגבש כוח פוליטי משמעותי שיחליף את השלטון. לצערי, לא הצלחנו במשימה". יו"ר תנופה, עפר שלח, הודיע אף הוא על פרישתו מהמרוץ

חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הודיע הערב (חמישי) על פרישתו מהמרוץ לכנסת ה-24, כחודש בלבד לאחר שהקים את מפלגת הישראלים. "חשבתי שעל בסיס העשייה והניסיון הציבורי שלי אצליח לגבש כוח פוליטי משמעותי שיחליף את השלטון", כתב בפייסבוק. "לצערי, לא הצלחנו במשימה". זמן קצר קודם לכן הודיע גם יו"ר תנופה, עפר שלח, כי לא ירוץ בבחירות הקרובות לכנסת.

כזכור, בסקרים לא נרשמה התלהבות יתירה מכניסתו של חולדאי למגרש הפוליטי הארצי, לאחר 23 שנים בראשות עיריית תל אביב, והמפלגה בראשותו לא הצליחה להמריא. בסקרים האחרונים היא אף ירדה אל מתחת לאחוז החסימה. המגעים שניהל עם יו"ר מפלגת העבודה, מירב מיכאלי, לריצה משותפת לא צלחו, והוא הסיק את המסקנה המתבקשת מבחינתו.

"כל חיי אני מקפיד להתמודד עם המציאות כפי שהיא ולומר אמת גם כשהיא אינה נוחה לי", הוסיף חולדאי וכתב. "ולכן גם כעת – בנסיבות הפוליטיות שנוצרו – אני יודע שהמעשה האחראי ביותר מצדי הוא לקחת צעד אחורה, לפרוש ולתת לאחרים להוביל את המאמץ של כולנו לשיקום המדינה. אינני בא בטענות לאיש ואני לוקח את מלוא האחריות. אמשיך לסייע ככל יכולתי להחליף את השלטון הרע הזה. מגיע לאזרחי המדינה שלטון טוב יותר".

שלח ניהל אף הוא שיחות עם מיכאלי לריצה משותפת. "לפני שלושה שבועות קראתי לחיבור בין העבודה, הישראלים ותנופה – חיבור שיש בו התאמה ערכית ויכולת פוליטית, ולפי כל סקר אחרון שווה מספר דו-ספרתי של מנדטים", כתב בפייסבוק. "מאז, וביתר שאת בימים האחרונים, עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. יו"ר העבודה מירב מיכאלי החליטה שטוב לה לרוץ לבד. אני מאחל לה הצלחה. בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו. תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות, וכך גם אני אישית".

בהודעה מטעמה של מיכאלי נמסר: "עפר הוא חבר מוערך ופוליטיקאי מצוין, אני מקווה לראות אותו מצטרף בקרוב למפלגת העבודה ובטוחה שעוד נשתף פעולה בעתיד".

תגיות:רון חולדאיעפר שלחבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה