חדשות בריאות

מהבוקר: מבצע החיסונים נפתח לכלל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה

בצל הירידה המשמעותית במספרי המתחסנים, משרד הבריאות פתח את מבצע החיסונים לכלל הציבור מגיל 16 ומעלה. אתמול חוסנו 107 אלף איש

צילום: (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)צילום: (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה מתרחב: החל מהבוקר (חמישי), כל ישראלי מעל גיל 16 יכול להתחסן. במשרד הבריאות הדגישו, כי על אף פתיחת המבצע לכלל האוכלוסייה, הורו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, לקופות החולים "לרכז מאמצים בקבוצות הגיל 50 פלוס ובקרב מרותקי הבית".

פתיחת המבצע לכלל הציבור התקבלה בשל הירידה הניכרת במספרי המתחסנים. "מהבוקר כל מי שמעל גיל 16 יכול להתחסן", כתב אדלשטיין בטוויטר. "תנצלו את ההזדמנות שאין אותה כמעט לאף מדינה בעולם". הוא עדכן, כי עד כה התחסנו 3.3 מיליון איש, מתוכם יותר מ-1.9 מיליון קיבלו כבר את מנת החיסון השנייה: "אתמול התחסנו 107,000 איש (מנה ראשונה ומנה שנייה). בואו בהמוניכם, רק ככה ננצח את הקורונה – ביחד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב שלשום יעד למבצע החיסונים – להגיע לחיסון של 90% מבני ה-50 ומעלה בתוך שבועיים. "אנחנו בעיצומו של מרוץ בין מבצע החיסונים הענק שלנו ובין המוטציה", אמר בתדרוך לתקשורת. "מבצע החיסונים הוא המפתח שלנו לתוכנית היציאה מהקורונה. המוטציה מכה בכל העולם – וגם בנו. עד לפני כמה ימים היא הייתה כ-70% מסך הדגימות שלנו, וכרגע זה כנראה עומד על כ-80%. התפשטות עצומה ומהירה".

נתניהו הציג את נתוני התחלואה מהחודש האחרון, לפיהם התמותה והתחלואה הקשה נמצאות בעיקר בשכבת הגיל של בני 50 ומעלה: "97% מהמתים נמצאים בקבוצות הגיל של 50 ומעלה. 93% מהחולים הקשים נמצאים בקבוצות הגיל של 50 פלוס. זה דבר שמכה בצורה מאוד ברורה. אם השתלטנו על המחלה בגילאים האלה, אם הצלחנו לחסן ולהגן על בני 50 פלוס – במידה רבה אנחנו בדרך לניצחון על הקורונה. כמובן אם לא יהיו הפתעות כמו מוטציות חדשות שיכולות להיכנס לישראל, ולכן אנחנו סוגרים את הגבולות".

"לכן אני מציב היום יעד לאומי, שהוא הבסיס ליציאה שלנו מהקורונה – לחסן לפחות 90% מגילאי ה-50 פלוס תוך שבועיים. זה יעד שהוא בר השגה, משום שכרגע 77% כבר מחוסנים. אנחנו מקווים להשלים את זה בשבועיים הקרובים. אני קורא לכם – לכו להתחסן. זה חשוב לא רק לכם, זה חשוב גם לכולנו, משום שזה מאפשר לנו לפתוח את המשק בהדרגה, ומעל לכל דבר אחר – להציל נפשות".

בכאן חדשות דווח אמש, כי מתוצאות ראשוניות של מחקר שערך משרד הבריאות עולה שהחיסון של חברת פייזר – בו נעשה שימוש לחיסון האוכלוסייה בישראל – יעיל מול המוטציה הבריטית של הנגיף באותה מידה בה הוא יעיל מול הנגיף המקורי שמקורו בסין. מדובר במחקר ראשון שנערך בישראל לבדיקת יעילות החיסון מול המוטציה הבריטית. את המחקר ערכה המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות בתל השומר. לאחר התוצאות שהופקו מדגימות ראשוניות, החלה המעבדה באיסוף עשרות דגימות נוספות, במטרה לאשש את התוצאות המעודדות המצביעות, כאמור, על יעילות גבוהה של החיסון גם מול הווריאנט הבריטי.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמה פייזר נתוני ביניים ממחקר שערכה לבדיקת יעילות החיסון נגד מוטציות של הנגיף. מהתוצאות – המבוססות על בדיקות דם שנלקחו ממשתתפים בניסוי שקיבלו שתי זריקות – עלה כי החיסון יעיל גם נגד המוטציות שמקורן בבריטניה ובדרום אפריקה.

בפייזר ציינו, כי נרשמה אומנם ירידה קטנה בכמות הנוגדנים שפיתחו הנסיינים לווריאנט הדרום-אפריקני בהשוואה לנגיף המקורי ולווריאנט הבריטי, אולם העריכו כי הדבר לא יגרום להפחתה משמעותית ביעילות החיסון נגדו ולא יהיה צורך בפיתוח חיסון חדש. עם זאת, החברה הדגישה כי היא ממשיכה במחקרים לבדיקת יעילות החיסון. לדבריה, היא נערכת להגיב לאפשרות שמוטציה כל שהיא תתגלה כעמידה מול החיסון, וכי אם תידרש לכך תוכל לפתח גירסאות חדשות לחיסון.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה