חדשות בארץ

איציק שמולי: לוקח פסק זמן מהפוליטיקה

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת וכי בכוונתו להתפטר מהממשלה. הוא הודה שטעה כשהצטרף לממשלה: "מנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות"

שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הודיע הבוקר (רביעי) על פרישתו מהחיים הפוליטיים: "החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה", כתב בפייסבוק. "לבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות עתה. אני מאמין שזהו צעד נכון יותר מאשר 'להישאר על הגלגל' רק כי אומרים שזה הכי חשוב בפוליטיקה. זה לא".

"לפני מספר חודשים החלטתי, מתוך שיקול של אחריות לאומית, להיות חלק מממשלה שהוקמה במטרה לתת מענה לאחד המשברים החמורים שהיו ועודנו כאן", כתב שמולי. "לא חשבתי שנתניהו ישתנה, אך הייתי משוכנע שבזמן שמגפה קטלנית משתוללת והכלכלה מפורקת, זוהי באמת טובתה של המדינה. במבחן התוצאה זו הייתה טעות, ומנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות. לכן, אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד בבחירות הקרובות – לא במפלגת העבודה ולא במסגרות פוליטיות אחרות שהיו פתוחות בפניי".

ככל הנראה, הודעת הפרישה של שמולי מגיעה בעקבות כשלונו להשתלב ברשימת כחול לבן בבחירות לכנסת ה-24. "מפלגת העבודה הייתה לי לבית, אבל יש לי ויכוח מהותי על העמדות ועל הדרך שהיא מציגה עתה", הצהיר. "עם זאת, אני מכבד את ההכרעה הדמוקרטית שהתקבלה – ולאור החלטת מוסדות המפלגה בכוונתי להתפטר בהקדם מחברותי בממשלה. אני מאחל הצלחה ומודה על הזכות שניתנה לי לייצגה במשך כעשור".

כזכור, שמולי הצטרף לממשלה יחד עם יו"ר העבודה לשעבר, עמיר פרץ, במסגרת גוש כחול לבן. פרץ, שכיהן כשר הכלכלה והתעשייה, הודיע בשבוע שעבר על התפטרותו מהכנסת והפסקת חברותו במפלגת העבודה. במקביל, הבהיר כי ימשיך לכהן כשר מטעמה של כחול לבן.

הודעתו של פרץ באה לאחר שהיו"ר החדשה של המפלגה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, דרשה ממנו ומשמולי להתפטר מיידית מהממשלה. "אין לי כל כוונה להיגרר לקמפיין השנאה שאת מייצרת בימים אלה", כתב לה פרץ. "מכיוון שהודעתי שאינני  מתכוון להיכלל בשום רשימה לכנסת ה- 24, ומאחר ומדובר בממשלת מעבר שכל עזיבה של שר השייך לגוש המרכז-שמאל בממשלה רק מחזקת את גוש הימין, החלטתי להיענות לבקשתו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בנימין גנץ, ולהמשיך ולמלא את תפקידי כשר הכלכלה והתעשייה".

תגיות:מפלגת העבודהאיציק שמוליבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה