חדשות בריאות

אדלשטיין: "ליציאה מהסגר ביום שישי תהיה תוצאה קטלנית"

בריאיון לכאן ב', מתח שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקורת על דרישת שר הביטחון בני גנץ להתחיל במתן הקלות ביום שישי הקרוב: "תרומה אפסית למשק ותרומה ענקית לתחלואה"

אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (רביעי), כי דרישתו של שר הביטחון בני גנץ להתחיל במתן הקלות לציבור כבר ביום שישי הקרוב הינה "חסרת אחריות". בריאיון לכאן ב', אמר אדלשטיין כי פתיחה ביום שישי תהווה "תרומה אפסית למשק ותרומה ענקית לתחלואה".

"אני את הילדים שלי לא ראיתי חודש. ברור לגמרי שאם מסירים את המגבלות והאיסורים, דבר ראשון שאני עושה זה להזמין את הילדים לשבת. כך יעשו גם עוד מיליוני אנשים במדינת ישראל. בגלל המוטציה הבריטית – התוצאה תהיה פשוט קטלנית. צריך לחכות עוד כמה ימים, אז נהיה עם מספרים אחרים לגמרי של המחוסנים באוכלוסיות הסיכון".

אדלשטיין הבהיר, כי היציאה מהסגר תיעשה בצורה הדרגתית: "בתוך עמי אני יושב, אני מבין את הלחץ בנושא החינוך והמסחר, אבל לפחות נעבור את סוף השבוע ואת יום ראשון. בשבוע הבא נתחיל בזהירות מרבית את הפתיחה איפה שאפשר – עסקים אחד על אחד, עבודה ללא קהל".

"אנחנו שוקלים פתיחה זהירה של מערכת החינוך", הוסיף שר הבריאות. "את המודל יקבע משרד החינוך בהתאם לדרישות הרפואיות שלנו. אם לא יהיו הפתעות נוספות, אני מקווה שתהיה פתיחה חלקית כבר בשבוע הבא". אדלשטיין הדגיש כי נמל התעופה בן גוריון לא ייפתח בימים הקרובים: "זו פשוט התאבדות".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה הבוקר לגלי צה"ל כי "חייבים להאריך את הסגר לפחות עד יום ראשון. אנחנו עם כמעט 8,000 מאומתים היום, ועוד לא רואים ירידה ודאית ומשמעותית בחולים הקשים והקריטיים".

ד"ר אלרעי פרייס הדגישה, כי יש לבצע את היציאה מהסגר בזהירות מרבית. היא הזהירה מפני ציפיות מופרזות בציבור לחזרה לשגרה רגילה: "אי אפשר לפתוח עכשיו את הכל ביחד. גם אם יש מקומות בהם התחלואה נמוכה, היא קיימת. אם הציפייה היא שכשנצא מהסגר ייפתחו עבודה ללא קהל, כל המסחר וחלקים מהחינוך – צריך להבין שזו ציפייה לא אפשרית".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 7,919 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 88,503, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה קלה – ל- 9.3%.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 663,665 נשאי קורונה. 73,707 בני אדם הינם חולים פעילים, 1,789 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. במספר החולים שמצבם מוגדר קשה נרשמה ירידה קלה נוספת, והוא עומד כעת על 1,074. מספר המונשמים ירד אף הוא – ל-292. מניין הנפטרים עומד על 4,888.

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהסגרשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה