חדשות בריאות

רוני נומה: "פורים עלול להוות איום – אם לא נקפיד על הכללים"

בריאיון לרדיו קול ברמה, הזהיר ממונה הקורונה למגזר החרדי, אלוף (במיל') רונה נומה, מפני הפרת הנחיות הקורונה במהלך פורים. על הביקורת נגד החברה החרדית: "כשיש הפרות אז אלו הפרות, אבל עושים עוול לציבור החרדי בכללותו. ביקורת שהיא הסתה – אני בז לה"

נומה, תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)נומה, תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

ממונה הקורונה למגזר החרדי, אלוף (במיל') רוני נומה, הזהיר הבוקר (שלישי) מפני הפרת הנחיות הקורונה במהלך חג הפורים. "אם לא נקפיד על הכללים – פורים יהווה איום", אמר בריאיון ליקי אדמקר וישי לפידות ברדיו קול ברמה. "אם נקפיד על הכללים – הוא יהיה איום קטן יותר".

"כולנו זוכרים מה היה בפורים בשנה שעברה. אם נחזור על אותן טעויות – אז בפסח לא נוכל להיות בצורה קצת יותר משוחררת", הבהיר נומה. הוא ציין, כי מחר יקיים פגישה עם ראשי הרשויות החרדיות לגבי ההיערכות לפורים: "מי שיהיה לו תו ירוק יוכל להיות יותר משוחרר ועם פחות מגבלות".

בהתייחסו לנתוני התחלואה הנוכחיים בחברה החרדית, אמר נומה כי בשבועיים האחרונים מסתמנת מגמת ירידה: "רואים את זה במקדם ההדבקה שיורד, בכמות המחלימים". עם זאת, הוא הדגיש כי רמת התחלואה עדיין גבוהה: "היום אנחנו עם 26% חרדים מכלל המאומתים, כשבשבוע שעבר היינו עם למעלה מ-30%. אחוז החיוביים עדיין גבוה ואסור להתבשם, הדרך ארוכה וקשה".

"מקדם ההדבקה במגזר החרדי, שהיה בשבועיים האחרונים במגמת ירידה, ביומיים-שלושה האחרונים יציב ולא ממשיך לרדת. אנחנו צריכים להיות מוטרדים מזה, צריך להמשיך ולכופף את עקומת התחלואה ולרוץ להתחסן", הצהיר נומה.

ממונה הקורונה למגזר החרדי נשאל על הביקורת המוטחת בחברה החרדית בהקשר ההתמודדות עם המגפה: "כשיש הפרות של כללים, אז אלו הפרות – בואו לא נייפה את המציאות", השיב. "מצד שני, אני אומר בצורה נחרצת: עושים עוול לציבור החרדי בכללותו. רוב הציבור החרדי דואג לבריאות ומקפיד על הכללים. תנאי היסוד הבסיסיים שקיימים בציבור החרדי מביאים אותנו מראש לרמת תחלואה גבוהה יותר מאשר בציבור החילוני".

"אנחנו צריכים להיות נאמנים לאמת שלנו, גם כשזה אומר ביקורת בונה מתוך אכפתיות, מתוך אמפטיה ואהבה", המשיך נומה. "אני למדתי ש'חוסך שבטו שונא בנו'. אני מציע שלא נחשוב שכל ביקורת היא הסתה. ביקורת שהיא הסתה – אני בז לה".

תגיות:החברה החרדיתנגיף הקורונהרוני נומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה