חדשות בריאות

חוק הקנסות אושר בכנסת, לוין וגנץ התעמתו

מליאת הכנסת אישרה את החוק להגדלת הקנסות על הפרת הגבלות הקורונה. יו"ר הכנסת יריב לוין תקף את שר הביטחון בני גנץ: "אחזת בגרונם של האזרחים ושל הכנסת". גנץ: "הייתי משוכנע שתשמור על ממלכתיות, אבל לכולנו אכזבות בחיים"

לוין וגנץ, היום (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)לוין וגנץ, היום (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להעלאת הקנסות על הפרת הגבלות הקורונה מ-5,000 שקלים ל-10,000 שקלים. 42 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה מול 18 מתנגדים. בעקבות אישור החוק, הממשלה תתכנס הערב כדי לדון בהארכת הסגר.

במהלך הדיון התגלע עימות בין יו"ר הכנסת יריב לוין ושר הביטחון בני גנץ, שדרש כי החוק יעבור לפני שהממשלה תתכנס לקבל החלטות בנוגע להמשך הסגר: "זה לא סוד שאני נוהג והקפדתי לנהוג בך בכבוד, אבל אני חושב שאדוני כשל כשל קשה מאוד בשמירה על כבודה ומעמדה של הכנסת. לא היה כדבר הזה שבמהלך פגרה הוצב אולטימטום על שולחני כפי שעשית, ונדרשתי לכנס את הכנסת באותו יום בלי הודעה מוקדמת, ביום שאינו יום מליאה, בזמן פגרה, כאשר אדוני אוחז בגרונה של אזרחי ישראל ובגרונה של הכנסת גם יחד".

"אני ער לחשש שהיה לך שהחוק לא יעבור, ולכן הצעתי לך הצעה שלא הייתה הוגנת ונכונה ממנה", הוסיף לוין. "לצערי גם את ההצעה הזו – שהייתה שומרת על כבוד הכנסת וסדרי המנהל כאן, ושמירה על זכות המיעוט שמתנגד לחוק ורוצה להיות נוכח במליאה – לא קיבלת".

גנץ הגיב במתקפה על לוין: "אני מבין את נאום ההבאשה שאתה מנסה לעשות לי, דבר שמצופה שיו"ר הכנסת לא יעשה. אני מציע להחזיר לך באותו מטבע ולשאול איך קרה שמפלגה, שאתה מבכיריה, חוסמת במשך חודשיים וחצי את התהליך. אתה לא דאגת שהדבר הזה יעלה בזמן וכנדרש – וחבל שכך. הייתי משוכנע שכמו שאני שומר על ממלכתיות גם אתה תשמור על ממלכתיות, אבל לכולנו אכזבות בחיים".

שר הביטחון הבהיר, כי בישיבת הממשלה ידרוש לחזור למודל הרמזור: "זה אומר שנתחיל בפתיחה מדורגת ודיפרנציאלית, לפי רמת התחלואה ביישובים ולפי רמת ההתחסנות בהם, ונסייע ליישובים שצריכים בכל מה שיידרש. זה אומר שבתוך תקופה קצרה יחסית נתחיל להפעיל את התו הירוק – בתיירות, בתרבות ובמסחר. זה אומר שמי שהתחסן יוכל אט אט להיכנס לשגרת קורונה, ושניערך כבר עכשיו לפתיחה מבוקרת של נתב"ג עם בדיקות מתאימות ובידודים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין דחה את דבריו של גנץ: "במצב התחלואה הנוכחי אין שום דרך בעולם לעבור לניהול דיפרנציאלי. רק 9% אחוז מהיישובים ירוקים, ברובם אין בכלל בית ספר". הוא הדגיש, כי בפני הממשלה יעמדו שתי אפשרויות: "האחת – להאריך את הסגר, השנייה – לפתוח הכל. לא אשחק משחקים. לפני עשרה ימים ביקשנו סגר לשבועיים. למה עברנו את אי הוודאות של הימים האחרונים? כי היה צורך לקצץ בהצעה של משרד הבריאות. למה? אני לא יודע. הערב הממשלה תצטרך להחליט בין שתי האפשרויות. אם לא מוצא חן בעיני מישהו – שיקחו פעם אחת אחריות. שנפתח את כל המשק ונראה את התוצאות, אפרופו אלה שאומרים שהסגר מיותר ולא עובד".

תגיות:בני גנץיריב לויןיולי אדלשטייןמליאת הכנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה