חדשות בריאות

"הזלזול בחוק משותף לכל המגזרים"

סגן-ניצב זיו שגיב, ראש מדור חקירות במשטרה, אמר כי כל המגזרים בישראל מפירים את הגבלות הקורונה בצורה בוטה. הוא ציין כי בסוף השבוע התקיימו מסיבות רבות ברחבי הארץ, בחלקן השתתפו חולי קורונה: "מדובר במסיבות הדבקה"

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

סגן-ניצב זיו שגיב, ראש מדור חקירות במשטרה, אמר הבוקר (ראשון) כי הזלזול בהגבלות הקורונה הינו נחלתם של כל המגזרים בציבור הישראלי. "אם יש משהו שמשותף לכלל המגזרים של האוכלוסייה במדינת ישראל – זה הזלזול הבוטה בחוק", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "זה עובר כחוט השני בין כלל המגזרים".

"אני שומע טענות לגבי אכיפת יתר מכל המגזרים, זה אומר שאנחנו פועלים נכון", הוסיף שגיב. "אנחנו מגיעים לכל מוסד שפתוח, לכל התקהלות, לכל מסיבה, לכל בית עסק שאפשר. איפה שאנחנו רואים שישנה התקהלות, שאנחנו רואים שלא עוטים מסכות. האכיפה שלנו מאוד מדודה ומדויקת. המטרה היא לפזר את ההתקהלות ולתת דוחות למי שצריך. אבל כנראה שגם הדוחות לא מצליחים להרתיע, כי אנחנו מדברים על מאות אלפי דוחות שנרשמו – אם זה למנהלי מוסדות, מארגני מסיבות, מנהלי מועדונים ואולמות אירועים".

שגיב ציין כי ברחבי הארץ התקיימו בסוף השבוע מסיבות רבות, חלקן בהשתתפות חולי קורונה מאומתים: "מדובר במסיבות הדבקה. בכל מקום כזה שמאותר חולה, אפשר לומר שסיכויי ההדבקה שם גבוהים מאוד. אנחנו רושמים קנסות למי שמארגן, ואיפה שיש חולה – מעכבים אותו לחקירה. נפתחת נגדו חקירה באשמת הפצת מחלה, עבירה שהעונש עליה הוא שבע שנות מאסר. בסיום החקירה התיקים מועברים לפרקליטות, וכשיש מספיק ראיות – מעמידים אותם גם לדין".

"אין עיר בארץ שלא הגענו לשם ולא נתקלנו באנשים שמפירים את התקנות בצורה בוטה", הצהיר איש המשטרה. "המספרים עצומים – למעלה מ-8,000 דוחות בסוף השבוע הזה, וכך גם אלפי דוחות בכל סוף שבוע. אבל כנראה שזה לא מצליח להרתיע את האנשים".

תגיות:משטרת ישראלנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה