חדשות בריאות

משרד הבריאות: לא להתחסן בשליש הראשון להיריון

במצבן של שלוש יולדות שנדבקו בקורונה חלה הידרדרות, והן חוברו למכונת אקמו. משרד הבריאות פרסם מסמך המלצות מעודכן בנוגע להתחסנות נשים בהיריון נגד נגיף הקורונה. הנחיה חדשה הכלולה במסמך ממליצה לנשים שאינן בקבוצות סיכון להתחסן רק מתחילת השליש השני

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

בית החולים בילינסון בפתח תקווה עדכן הערב (חמישי), כי חלה הידרדרות במצבן של שתי היולדות חולות הקורונה שאושפזו לפני כעשרה ימים. השתיים חוברו למכונת אקמו לתמיכה בריאות. ד"ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה, אמר: "כיוון שחלה החמרה במצבן, החלטנו לחבר אותן  למכשיר האקמו שמחליף את תפקוד הריאות עד להתאוששותן. מצבן מוגדר קשה מאוד ואינו יציב".

במקביל, יולדת נוספת, בת 34, שנדבקה בקורונה ומצבה הידרדר, הועברה למחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, וחוברה למכונת אקמו. מצבה מוגדר קשה.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם המלצות מעודכנות שגיבש צוות מומחים בנוגע להתחסנות נשים בהיריון נגד נגיף הקורונה. במסמך כלולה ההנחיה החדשה לנשים הרות שאינן נמצאות בקבוצות סיכון שלא להתחסן בשליש הראשון להיריון, אלא רק מתחילת השליש השני.

לדברי כותבי המסמך, חלק מההמלצות הכלולות בו מבוססות על שיקולים ביולוגיים ואפידמיולוגיים, בהיעדר מחקרים רלוונטיים בבני אדם. הם ציינו כי "קורונה מהווה גורם סיכון בהיריון בתחלואה, ורוב התחלואה האימהית הקשה כתוצאה מנגיף הקורונה מתרחשת בשליש השלישי להיריון".

לאור זאת, המליץ הצוות לכל הנשים הנמצאות בשליש השני או השלישי להיריון להתחסן נגד הנגיף. במסמך הודגש, כי "בכל שלבי ההיריון, אין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון, ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת".

המלצה דומה להתחסן ניתנה גם עבור נשים בשליש הראשון להיריון, שנמצאות בקבוצת סיכון להידבקות (עובדות מערכת הבריאות, או כל קבוצה אחרת שהוגדרה בסיכון לפי משרד הבריאות) או בקבוצת סיכון לתחלואה קשה (כגון: השמנת יתר, סכרת טרום הריונית, יתר לחץ דם). כאמור, באשר לנשים בהיריון שאינן נמצאות בקבוצות סיכון אלו, הומלץ להתחסן רק החל מהשליש השני. לדברי המומחים, הנחיה זו נובעת מהעובדה ש"השליש הראשון של ההיריון (ללא קשר למחלת הקורונה) מאופיין בשיעור גבוה יחסית של דימומים, הפלות ספונטניות והיווצרות מומים עובריים. על מנת למנוע חשד לקשר, אף מקרי, בין קבלת החיסון ותופעות אלו, אנו ממליצים לנשים הרות שאינן שייכות לקבוצות הסיכון להתחסן החל מהשליש השני".

ההמלצה להתחסן בשתי מנות ניתנה גם לנשים מניקות, וכן לנשים שמתכננות היריון או שנמצאות בטיפולי פריון. אישה שקיבלה מנה ראשונה של החיסון וגילתה כי הרתה – מומלץ להשלים את המנה השנייה לפי לוח הזמנים המקובל.

בסיכום המסמך נכתב כי "בשל חומרת מחלת הקורונה ופגיעתה הקשה, אנו חוזרים וממליצים לכלל האוכלוסייה, ובמיוחד לנשים בגיל הפוריות, לנשים הרות ולנשים מניקות להמשיך ולהקפיד על שמירת כללי הריחוק החברתי ועל עטיית מסכה, ובכך להקטין את סיכון החשיפה והידבקות במחלה".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה