חדשות בארץ

ט"ו בשבט: מנציחים את נפטרי הקורונה מהתפוצות בשדרת עצי זית חדשה

ביוזמת ארגון "איילת השחר", ניטעו 100 עצי זית בטיילת הצפונית של קריית שמונה, כשהמטרה היא לחבר אותם לקהילות יהודיות בתפוצות שיקדישו עץ לזכר יקיריהן שנפטרו במהלך מגפת הקורונה: "אין יותר מתאים מקריית שמונה, שמהווה סמל בתודעה הישראלית עם שורשים איתנים כמו של עצי הזית"

  • ט"ו שבט התשפ"א
(צילום: "איילת השחר")(צילום: "איילת השחר")
אא

(וידיאו: "איילת השחר")

בשנים כסדרם, הימים שלקראת ט"ו בשבט עמוסים תמיד במבצעי נטיעות בכל רחבי הארץ. אך בשל מגפת הקורונה, ובפרט לנוכח הסגר השלישי שנמצא בעיצומו, רובן המוחלט של יוזמות הנטיעה בוטלו.

בארגון "איילת השחר" החליטו שלא לוותר על המסורת הישראלית החשובה, ולכבוד ראש השנה לאילנות נטעו השבוע 100 עצי זית בטיילת הצפונית של קריית שמונה. מדובר בעצים בגירים, אשר בעל המטע המקורי בעיר – שהפסיד עליו כסף – שמח להפנות אותם ליוזמה הברוכה.

יוזמת הנטיעות מהווה נדבך נוסף בפעילות הארגון, שפועל בין היתר לחזק את הקשר בין יהדות התפוצות לארץ ישראל. נכון לעכשיו, נמצא הארגון בקשר עם קהילות יהודיות בניו יורק, לוס אנג'לס, בולטימור, לונדון, סאן פאולו וטורונטו. כעת המטרה היא לחבר אל העצים שניטעו לקהילות יהודיות, אשר יקדישו עץ לזכר יקיריהן שנפטרו בחודשים האחרונים ממגפת הקורונה.

הרעיון מאחורי היוזמה מתגלגל מזה שמונה חודשים אצל הרב שלמה רענן, ראש "איילת השחר". בשלב מסוים הצטרף אליה שותף מפתיע – יואל מרשק, איש התנועה הקיבוצית. השניים חיפשו מקום מתאים בו תוכל לצאת היוזמה אל הפועל. בסופו של דבר, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) 'שידך' בינם לבין ראש העיר קריית שמונה, אביחי שטרן, שהתחבר לפרויקט והחליט לקחת בו חלק. כעת, לאחר שננטעו העצים, נעטפת השדרה בחיפוי חלוקי נחל, השקיה ופינות ישיבה.

"בהתחלה חשבנו להתמקם במרכז הארץ", משתף הרב רענן, "אבל לאחר שנוצר 'השידוך' עם קריית שמונה, הבנו שאין יותר מתאים מהעיר, שמהווה סמל בתודעה הישראלית עם שורשים איתנים כמו של עצי הזית".

בתום הסגר צפויה להתקיים ההשקה הרשמית של שדרת העצים, בהשתתפות יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש הסוכנות היהודית, אשר רואה גם הוא חשיבות ליטול חלק במיזם שנועד לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות.

השלב הבא של המיזם הינו להרחיב את שיתוף הפעולה בין קהילות יהודיות בתפוצות לבין נטיעת מטעים חדשים בארץ, או לקיחת חסות על מטע קיים. "באותה מידה בה הרעיון של נטיעת עץ זית מדבר אליהם, כך אם קהילה תיטע מטע זיתים – זה יחבר אותם עוד יותר. הם יוכלו להגיע לארץ ולהינות מהפירות", מחדד הרב רענן.

תגיות:ט"ו בשבטאיילת השחרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה