חדשות בארץ

דיווחים בארה"ב: ממשל ביידן הקפיא את עסקת ה-F-35 עם האמירויות

על פי הדיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, ממשל ביידן השהה באופן זמני עסקאות נשק שאושרו על ידי ממשל טראמפ, ביניהן העסקה למכירת 50 מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. ההקפאה נועדה לאפשר בחינה מחדש של העסקאות

מטוס F-35 (תמונה: שאטרסטוק)מטוס F-35 (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הממשל האמריקני הקפיא את העסקה למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. כך דיווחו הערב (רביעי) כלי תקשורת בארצות הברית מפי מקורות בממשל. עסקה נוספת למכירת חימוש מדויק לסעודיה הושהתה אף היא באופן זמני.

הגורמים האמריקניים מסרו לוול סטריט ג'ורנל, כי מדובר בצעד שננקט לא אחת על ידי ממשלים חדשים, והוא נועד לאפשר בחינה מחדש של עסקאות נשק שאושרו על ידי ממשלים קודמים. הם הוסיפו, כי על אף ההקפאה, עסקאות רבות צפויות בסופו של דבר לצאת לפועל.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשבוע שעבר, כי כשעה לפני טקס ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיא, חתמה איחוד האמירויות על העסקה עם ארצות הברית, הכוללת רכישת 50 מטוסי F-35 ו-18 מלט"י תקיפה חמושים. כזכור, ביידן הודיע בעבר כי בכוונתו לבחון מחדש את העסקה.

בסוף חודש אוקטובר האחרון הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ באופן רשמי כי ישראל אינה מתנגדת למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. כשבועיים לאחר מכן הודיע ממשל טראמפ לקונגרס על אישור העסקה עם האמירויות, הכוללת – בנוסף למטוסים ולמל"טים המתקדמים –  גם טילי אוויר-אוויר וטילי אוויר-קרקע. היקף העסקה – 23.37 מיליארד דולר.

בחודש שעבר דחה הסנאט שתי הצעות החלטה, שנועדו לבלום את העסקה. המתנגדים הביעו חשש, כי היא עלולה להביא לשחיקת היתרון האיכותי הצבאי של ישראל במזרח התיכון ולזליגת טכנולוגיה אמריקנית מתקדמת למדינות יריבות כמו סין. מנגד, בבית הלבן אמרו כי העסקה לא תפגע במחויבות האמריקנית לישראל, וכי היא נועדה לסייע לאמירויות להרתיע ולהגן על עצמה מפני האיומים המתגברים מאיראן.

תגיות:ארצות הבריתג'ו ביידןאיחוד האמירויותF-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה