חדשות בריאות

נתניהו: נאריך מחר את הסגר, נסגור את המעברים היבשתיים

במהלך ביקור במרכז חיסונים בשדרות, הודיע ראש הממשלה כי מעברי הגבול היבשתיים לירדן ומצרים ייסגרו, וכי יביא מחר לממשלה את הצעת משרד הבריאות להאריך את הסגר: "המוטציה הבריטית משתוללת בעולם, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא ייכנסו מוטציות חדשות"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה הודיע היום (רביעי), כי בכוונתו לכנס מחר את הממשלה כדי להחליט על הארכת הסגר. "אנו מגנים על עצמנו בפני המוטציה", אמר במהלך ביקור במרכז חיסונים בשדרות. "המוטציה הבריטית משתוללת בעולם, והיא גם נכנסה לישראל. הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה, ואנחנו צריכים להבטיח שלא ייכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים".

"לשם כך קבענו שני דברים: אחד – סגר. אני אכנס מחר את הממשלה, ואני אביא את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר. אנחנו נחליט לפי מצב התחלואה כמה זמן".

"הדבר השני" – הוסיף נתניהו – "אנחנו נאריך את איטום הגבולות שלנו. אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות ולא לאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס למדינת ישראל. אני אוסיף על כך עכשיו את ניתוק הגישות היבשתיות, כולל גשרי הירדן. ייתכן שנצטרך חקיקה לכך. גם בנושא הזה, וגם ביציאה ההדרגתית מהסגר, אני מצפה מכולם לשים את הפוליטיקה בצד ולהתגייס כאיש אחד – גם לצעדים הבריאותיים וגם לצעדים הכלכליים". 

נתניהו התייחס בדבריו ליום השואה הבינלאומי, המצוין היום ברחבי העולם: "ביום השנה הבינלאומי אני גם צריך לציין עובדה מצערת, שהנסיונות להכחיד מיליוני יהודים לא נעלמו מהעולם. איראן מובילה בריש גלי את הניסיון הזה, והמדיניות שאני מוביל היא ברורה: אנחנו לא נאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. אני אומר זאת לידידים ולאויבים כאחד. זו המשימה העליונה שלנו – לשמור על החיים כאן, לשמור על החיים של המדינה שלנו. אנחנו נגן על עצמנו בכל דרך ובהצלחה".

בתוך כך, הודיע שר הפנים אריה דרעי כי מעברי הגבול היבשתיים ייסגרו לכניסת ישראלים וזרים החל ממחר בבוקר בשעה 06:00 ועד יום ראשון, 31 בינואר. מדובר במעברי נהר הירדן, טאבה וערבה. מעבר אלנבי יישאר פתוח למעבר תושבי יהודה ושומרון.

"נוכח אי הבהירות, וכחלק מהמאמץ המשותף למניעת התפשטות נגיף הקורונה, אני חייב לסגור את המעברים היבשתיים עד להתבהרות הנושא", מסר דרעי.

תגיות:אריה דרעינגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה