חדשות בארץ

"אנחנו הניצחון המהלך של העם היהודי": המכתב המרגש של הדר גולדין הי"ד

בדיון בוועדת החוץ והביטחון, הקריאה לאה גולדין בדמעות מכתב מרגש שכתב בנה הדר הי"ד במהלך מסע עם משלחת לפולין: "אני צועד בדרך שהורו לי היהודים, במותם על קידוש השם או בהישרדותם בקידוש החיים – לצמוח מהעפר"

הדר גולדין ואורון שאול הי"דהדר גולדין ואורון שאול הי"ד
אא

לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין הי"ד, השתתפה היום (רביעי) בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון בסוגיית החיילים הנמצאים בידי חמאס בעזה. במהלך דבריה בוועדה, ובצל יום השואה הבינלאומי המצוין היום ברחבי העולם, היא הקריאה בדמעות מכתב מרגש שכתב הדר לה ולאביו בהיותו בתיכון, כאשר היה במסע עם משלחת לפולין.

"לאבא ואמא, אני יושב בקרון שילוחים בפולין בפינה. עברו פה ילדים כמוני ואנשים דומים ושונים ממני, וכולם יהודים שנקרעו ממשפחתם, מהוריהם וילדיהם, ולא ידעו לאן שולחים אותם ולאן הם הולכים.

אני רוצה להגיד לכם שבזכותכם אני יודע לאן אני הולך. אני הולך למדינת ישראל, המדינה שלי ושלנו, ואני מבין בזכותכם מה המדינה שלי נותנת לי, אבל בעיקר מה אני צריך לתת מעצמי למדינה. וכשאני מסתכל פנימה, אני יודע שיש לי את הכוח לתת מעל ומעבר – אם זה לייצג את המדינה שלי ושלנו בחו"ל, להיות ישר, הגון ופיקח, ובמקום שאין אנשים להיות איש ולהיות בן אדם, כמו שאתם אומרים תמיד. לייצג ולהגן על המדינה שלי, בצה"ל עם נשק, ולפני ואחרי עם נשק מסוג שונה, ותמיד עם הכלים שנתתם לי.

אמא ואבא, רציתי להגיד לכם תודה. אבא, תודה שבנית ועזרת לי לבנות את עצמי, ועל ההשגחה, ההדרכה והלימוד הבלתי פוסקים. אמא, תודה שבכל פעם שאני מאבד משהו, את עצמי, את עוזרת לי למצוא, עוזרת ומרימה אותי לקום ולא ליפול. על הדאגה הבלתי פוסקת, התמיכה הבלתי פוסקת והתפילות הבלתי פוסקות. על הלימוד הבלתי פוסק שאני לומד מכם.

כל דבר שאני רואה פה בפולין מחזיר אותי אליכם, אל הסבתות, אל צור ואל איילת וחמי, והמחשבה שנצרבת שאני וצור וכולנו הניצחון המהלך של העם היהודי. משימה אדירה שאני מוכן לקחת על עצמי, וזה כנראה מהסיבה שמהשנייה שנולדתי העברתם לי את המשימה הזו בתוכי. בזכותכם.

אני הולך לרדת עכשיו מהקרון. כמו הרבה יהודים כמוני. הם צעדו בדרכם האחרונה, ובמותם על קידוש השם או בהישרדותם בקידוש החיים, אני צועד מפה בדרך שהורו לי – לצמוח מהעפר.

רציתי להגיד לכם שאני אוהב אתכם מעומק הלב, ואולי אני לא אומר את זה תמיד, אבל הלב שלי אומר את זה תמיד. אני מקווה שהמעשים שאני עושה יצליחו להגיד לכם כמה אני אוהב אתכם בכל הפעמים שאני לא אומר. אוהב אתכם, שלכם, הדר".

בתום הקראת המכתב, אמרה גולדין: "את החייל הזה צריך להחזיר, ואת אורון צריך להחזיר, כי הם יצאו להגן על מדינת ישראל. וזה לא במקרה שקוראים להם הדר ואורון – כשנחזיר אותם, נחזיר את ההדר והאור לישראל ולעם ישראל".

תגיות:הדר גולדיןלאה גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה