זוגיות ושלום בית

אנחנו זוג צעיר - כדאי לנו לגור ליד ההורים?

נכון לבדוק באלו הורים מדובר. האם הורים אלה ערניים לקשיים היכולים להיווצר בין כלה לחמותה, ומבינים את הנפשות הצעירות הבונות לעצמם קן משפחתי חדש?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנו זוג צעיר, ומתחבטים באפשרות להתגורר בתקופת חיינו הראשונה בסמוך להורים, ביחידת דיור או בבית ההורים ממש. מובן שמדובר בחיסכון משמעותי, כי השכירות בחוץ יכולה להביא אותנו לקשיים כספיים גדולים. או שמא אם נגור בדירה המוצעת, נפסיד את חווית השנה הראשונה, שבה אמורה להיבנות הזוגיות שלנו ללא הפרעה?

* * *

אצל זוג צעיר שזה עתה נישא, הצפיות רבות והרגישות גבוהה, רוב הסכסוכים בין בני אדם הם תוצאה של שבירת צפיות. על כן החסר הכספי של בני הזוג במקרה הזה משמעותי מאוד לגבי החלטתם: אם דמי השכירות גבוהים ותופסים מקום רב בכלכלתם, הרי התשובה ברורה לקבל את הצעת ההורים, ולגור ביחידת המגורים המוצעת לזוג הצעיר. וכפי שאמר רב יהודה: "לעולם יהא אדם זהיר בתבואה בתוך ביתו, שאין מריבה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא על עסקי תבואה".

אלא שעדיין נכון לבדוק באלו הורים מדובר. האם הורים אלה ערניים לקשיים היכולים להיווצר בין כלה לחמותה, ומבינים את הנפשות הצעירות הבונות לעצמם קן משפחתי חדש? האם הם בעלי תכונות נוחות לסביבתם, ואינם עושים עניין גדול מכל דבר פעוט?

מצד שני, לא זו בלבד שלכל אחד מבני הזוג יש אישיות שונה, ובפרט  שהאחד הינו איש והשנייה אישה, אלא שבכניסתם לנישואין, בני הזוג נכנסים אף למסגרת מחייבת כמעט בכל רגע משעות היממה. בין במודע בין שלא במודע, כל אחד מהם מגיע לנישואין בראש וראשונה, מתוך צפייה להרוויח מהנישואין ולקבל כמה שיותר מבן הזוג.

אם כן, מאחר שקשה להורים להתנתק מילדיהם, ובפרט ש"עשו טובה" ונתנו לזוג הצעיר את הדירה לרשותם, יש חשש שההורים יצפו מהזוג להתייחסות רבה אליהם ולסיוע בדברים הנזקקים להם, כשלעיתים קרובות זה עלול להגיע על חשבון ציפיות אחרות שיש בין בני הזוג. ולא רק זה, הגאון יעב"ץ רואה במגורים הקרובים בין הכלה וחמותה את הסיבה העיקרית להיווצרות קשיים ביניהן.

אם אכן החליטו בני הזוג לקבל את הצעתם של ההורים ולגור בסמיכות אליהם, כדאי שהם גם יסכימו ביניהם, שאם אחד מהם יבקש לעזוב את הדירה, הצד השני לא יתנגד לכך, גם אם הסיבות שבהן המבקש מסביר את עצמו אינן נראות מספיקות לזה שרוצה להישאר בדירה. כמו כן, נכון שהם יסכמו ביניהם שפעולת העזיבה תיעשה תוך תקופה שהם יסכמו עליה מראש.

כמו כן, כדאי שיאמרו להורים מראש כי הם נכנסים לתקופה קצרה של מספר חודשים. ההצהרה הזאת כדאית, כדי שאם בני הזוג יחליטו לעזוב את הדירה, העזיבה לא תתפרש כאי שביעות רצון מהם ומדרך התנהגותם.

על כן, הגם שיש יתרון במגורים בקרבת מגורי ההורים, כשיש חיסכון כלכלי וגם מענה לצרכים הרגשיים של בני הזוג, ולא בקרבה קרובה מאוד כזו שתגרום לקשר יום יומי, העשוי להכביד על הנישואין – מכל מקום במציאות, יש לדון בכל מקרה לגופו, והתשובה האמורה להינתן לכל משפחה, יכולה להיות שונה.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה".Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה