חדשות בריאות

נתניהו מבקש לכנס את הממשלה כדי לדון בהארכת הסגר, גנץ מסרב

בעוד ראש הממשלה מבקש לכנס את הממשלה כדי לדון בהמלצת משרד הבריאות להאריך את הסגר, שר הביטחון בני גנץ מסרב: "אם אם אין הגברת אכיפה – לא תהיה ישיבת ממשלה"

גנץ ונתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)גנץ ונתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לכנס היום (שלישי) את הממשלה כדי לדון בהמלצת משרד הבריאות להאריך את הסגר. מנגד, שר הביטחון בני גנץ הבהיר כי הוא מסרב לדון בהארכת הסגר כל עוד החוק להגדלת הקנסות על הפרת תקנות הקורונה לא יעבור סופית בכנסת. "אם אין הגברת אכיפה – לא תהיה ישיבת ממשלה", נמסר מלשכתו. חוק הקנסות עבר אתמול במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, וועדת החוקה תתכנס בשעה 13:30 כדי להכין אותו לקריאה שנייה ושלישית.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, מתח הבוקר ביקורת חריפה על שר הביטחון. "אני מופתע מבני גנץ שעושה פוליטיקה מהמגפה", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "משרד הבריאות מבקש להציג את הנתונים בישיבת ממשלה כדי שהשרים יחליטו, גנץ מונע זאת. אני מציע להפסיק עם הפוליטיקה הקטנה".

בתום התייעצות שנערכה אמש בלשכתו של נתניהו, המליצו בכירי משרד הבריאות להאריך את הסגר, האמור להסתיים ביום ראשון הקרוב בחצות, בשבוע נוסף לפחות. בדיון השתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים במשרד הבריאות. ההמלצה ניתנה על רקע נתוני התחלואה הגבוהים, ובמיוחד נוכח הדאגה ממספר החולים הקשים.

במהלך ההתייעצות הציג פרופ' אש שתי חלופות: הארכת הסגר ובסיומו פתיחה נרחבת של המסחר ומערכת החינוך, או יציאה הדרגתית מהסגר כבר בשבוע הבא. הוא הבהיר, עם זאת, כי לא ניתן יהיה להחזיר את המסחר ומוסדות החינוך לפעילות כבר ביום שני הבא.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן שר הבריאות יואב קיש, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ובכירים נוספים. הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות".

בהודעה צוין, כי "בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר ימשיכו בהתייעצויות".

בתוך כך, בחצות נכנסה לתוקף סגירת נמל התעופה בן גוריון לטיסות נכנסות ויוצאות, למעט מקרים חריגים והומניטריים. ועדת החוקה של הכנסת אישרה אתמול את התקנות לסגירת השמיים, במסגרתן טיסה מחוץ לישראל תתאפשר רק לצורך טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה או הליך משפטי. התקנות קובעות עוד, כי מנכ"ל משרד הבריאות, נוסף למנכ"ל משרד התחבורה, יהיו רשאים לאשר יציאה שאינה כלולה בחריגים אלו, לצורך הומניטרי או אישי מיוחד.

תגיות:בני גנץיואב קישסגרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה