חדשות בארץ

גדולי ישראל: לא להשתתף בהפגנות ולהתרחק מהן

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין יצאו בקריאה נחרצת שלא להשתתף בהפגנות, ואף לא להתקרב למקומות בהם הן מתקיימות: "עצם ראיית מעשים אלו מזיקה לנפש"

  • י"ב שבט התשפ"א
הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין יצאו הערב (שני) בקריאה נחרצת שלא להשתתף בהפגנות, ואף לא להתקרב למקומות בהם הן מתקיימות.

במכתב, שיפורסם מחר ביומונים החרדיים, נכתב על דעת מרנן ורבנן: "אף שכמובן אין מי מקהל החרדים לדבר השם שמגיע להשתתף בהפגנות, אשר כידוע אין זה דרכה של תורה ובוודאי שלא עלתה על דעת מאן דהוא להתחבר עם הפוחזים מחוץ למחננו שמציתים אש האלימות".

"בנוסף גם יש לעורר שאין להתקרב למקומות אלו ויש בזה משום הרחק מן הכיעור, וראוי למנוע את מידת הסקרנות לזה, כי עצם ראיית מעשים אלו מזיקה לנפש. ומן השמים ירחמו, שילמדו תועים בינה, וילכו בדרכה של תורה".

מוקדם יותר היום, פרסם נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן, מכתב מיוחד בו הביע את מורת רוחו מההפגנות ומהעימותים עם כוחות המשטרה, הגורמים לפגיעה בנפש ורכוש וגורמים לחילול ה' גדול, והזהיר שלא להשתתף בהם.

בפתח מכתבו כתב הגר"ש כהן: "הנה בעוונות הרבים, לנוכח מגפת הקורונה המפילה חללים רבים בעם ישראל לא עלינו, כאשר אין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו, אורבת לנו אף סכנה רוחנית המאיימת להרוס את כל יסודות חינוך ילדינו עליהם עמלנו ומסרנו את נפשנו, עם התגברות תופעת ההפגנות האלימות ברחובותינו, כאשר אנשים פורקי עול שלא מקרב מחננו עושים דין לעצמם, מתעמתים עם שוטרים, מתפרעים וגורמים נזק לנפש ורכוש תוך כדי סכנת נפשות חמורה, חילול שם שמים נורא והוצאת שם רע על כלל היהדות הנאמנה. אוי לעיניים שכך רואות".

נשיא המועצת הוסיף, כי "מלבד חילול ה' הגדול הנגרם מכך, ישנה סכנה רוחנית חמורה לצעירי הצאן העלולים לנהות אחר ההתרחשויות ואף להיגרר לתוכן חלילה, וההרס החינוכי מי ישורנו, כאשר עמל של שנים עלול לרדת לטמיון ברגע אחד".

"ומכאן אזהרה חמורה לכל שומעי לקחנו יראי ה' ולכל תומכי ואוהדי תנועת ש"ס הקדושה, להדיר רגליכם ממקומות עימות אלו ולא לשהות בהם ולו לרגע אחד. איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם – הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא". 

מרן סיים את מכתבו בפנייה להורים: "ולהזהיר גדולים על הקטנים, חובה על ההורים להשגיח על בניהם שלא ימצאו במקומות אלו, אלא ישקדו על תלמודם על פי ההנחיות, וינהגו הקפדה יתירה בשמירת כללי הבריאות כפי שציוותנו התורה, ותורה מגנא ומצלא. ולשומעים ינעם, וה' יחיש את פדות נפשנו, אמן"

תגיות:הפגנותהרב חיים קנייבסקיהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה