חדשות בארץ

אמסלם נגד מנדלבליט: "אתה מונע ממני לבצע את תפקידי"

שר הדיגיטל הלאומי, דודי אמסלם, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, דחה את דרישתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למנות באי כוח לאסיפות הכלליות של חברות ממשלתיות: "אתה הופך את היוצרות וחי בעולם בו הפקידות והיועמ"שים, במקום לעשות את תפקידם ולייעץ, הופכים לקובעי המדיניות בפועל"

אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

סיבוב נוסף בהתכתשות: שר הדיגיטל הלאומי והממונה על רשות החברות הממשלתיות, דוד אמסלם, שיגר הבוקר (שני) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. המכתב נשלח על רקע העימות בין השניים בסוגיית הפעלת הסמכויות ברשות החברות, ולאחר שמנדלבליט האשים אתמול את אמסלם כי הוא פוגע באינטרסים של המדינה ובניהולן התקין של חברות שבבעלותה ודרש ממנו למנות באי כוח מטעם המדינה לאסיפות שלהן.

"בניגוד לנאמר במכתבך, אין לי כל כוונה לפגוע או לחבל בפעילות החברות הממשלתיות השונות, ההיפך הוא הנכון", כתב אמסלם בראשית מכתבו. "התערבותך והוראותיך המתחכמות והמטעות, בניגוד לכל חוק והיגיון משפטי, הן שכרגע מחבלות בפעילות החברות הממשלתיות".

"אתה מונע ממני, כשר הנבחר, לבצע את תפקידי ולמנות בחברות הממשלתיות דירקטורים שבאמת ובתמים יתנו ייצוג הולם לציבור בישראל, למגוון העדות, המגזרים, העישובים והמקצועות השונים", הוסיף אמסלם. "אתה ממשיך לכפות עלי נבחרת דירקטורים אליטיסטית, לא מייצגת, לא מאוזנת ולא מתאימה. הופך את היוצרות וחי בעולם בו הפקידות והיועמ"שים, במקום לעשות את תפקידם ולייעץ, הופכים לקובעי המדיניות בפועל."

"אין לי שום כוונה לקחת חלק במשחק הזה שלך, ולשתף פעולה עם הנחיותיך החורגות מסמכות, במטרה לעקר את תפקידי מתוכן ולמנוע ממני לבצע את עבודתי כנדרש כאילו הייתי חותמת גומי", הצהיר השר. "אתה מוזמן להמשיך לפרסם הנחיות כאוות נפשך, אולם, ניסיונותיך הבלתי חוקיים למנוע ממני לבצע את תפקידי כשר הממונה על החברות הממשלתיות, לא ירפו את ידי ולא יגרמו לי לפעול בניגוד להשקפת עולמי, עקרונותיי וצדקת הדרך עליהם גדלתי וחונכתי".

אמסלם הדגיש, כי חוק החברות הוא "חוק בהיר ונהיר העומד עשרות שנים בתוקף, ומגדיר את סמכויות השר למינוי דירקטורים, זאת, בכפוף לקריטריונים הקבועים ומוגדרים בחוק. אני דוחה בכל תוקף את הניסיונות שלך ושל המשנה שלך, הגב' זילבר הנכבדה, לייצר לחוק נספחים ותוספות פרי פרשנותכם המסולפת וחסרת תום הלב. התנהלותכם זו מוכיחה מעל לכל ספק כי מדובר בגחמות אישיות, שהינן לא פחות מהטעיה מכוונת, תוך ניסיון לכפות מדיניות שהינה חריגה מגבולות גזרת הייעוץ המשפטי, תוך סילוף החוק בצורה בוטה וגסה".

עוד הוסיף אמסלם: "יש לי תחושה שמוטיבציות היתר לפגוע בסמכויותיי ולהצר את צעדיי כשר בממשלה, שקיבל את המנדט מאזרחי ישראל לבצע את תפקידי, נובעת מהביקורת העניינית שאני מעלה ביחס לנושאים רבים ומגוונים בהם אתה פועל בניגוד לחוק".

"לגופו של עניין, מינוי דירקטורים בחברות הממשלתיות הינו אבן היסוד של מימוש מדיניות הממשלה, ולא ניתן לעשות את ההפרדה המלאכותית אותה הינך מנסה לייצר. אי לכך, הניסיון למנוע ממני כשר הממונה על רשות החברות הממשלתיות למנות דירקטורים בהתאם לחוק מרוקנת מתוכן את מהות התפקיד, ועד אשר סוגיה זו לא תטופל לא אוכל לפעול בנושאים האחרים העומדים על הפרק".

"לסיכומו של עניין", כתב אמסלם בסיום המכתב, "לא ניתן להימנע מן התחושה הקשה כי השקפת עולמך מייצרת עולם ערכים הפוך בו 'בעל הסמכות לא נושא באחריות ובעל האחריות משולל סמכות'. אזכיר לך כיצד ואיך זה עובד, או אמור לעבוד – כשר הממונה על רשות החברות הממשלתיות הסמכות היא אצלי, וכל האחריות היא עליי".

תגיות:דוד אמסלםאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה