חדשות בריאות

אדלשטיין נגד היועמ"ש: הפירצה בנתב"ג – בגלל התנגדות משפטית

שר הבריאות יולי אדלשטיין האשים, כי גורמים בייעוץ המשפטי לממשלה ובמשרד המשפטים מנעו קבלת החלטה המחייבת כל אזרח ישראלי שחוזר לארץ לעבור בדיקת קורונה. מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי מדובר ב"הטעיית הציבור באמצעות אמירות לא נכונות"

נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (שני) לביקורת על הפירצה בנתב"ג, שמאפשרת חזרת ישראלים לארץ מבלי שעברו בדיקת קורונה. "מבחינה משפטית הייתה התנגדות לאורך תקופה לחיוב בדיקות", אמר בריאיון לישי שנרב בגלי צה"ל. "ביקשנו זאת לפני כמה חודשים. דווקא לא הייתה איזו שהיא התנגדות פוליטית אלא התנגדות משפטית, קושי משפטי".

"הגורמים של היועץ המשפטי לממשלה, ושל משרד המשפטים, התנגדו ואמרו שאי אפשר להעביר תקנות שמחייבות ישראלי שחוזר ארצה בבדיקת חובה", הוסיף אדלשטיין. "עכשיו, כשכבר הגענו לכל מיני מוטציות ובעיות נוספות, נפתרה הבעיה הזו, ואנחנו נחייב סוף סוף בדיקה של כל החוזרים מחו"ל".

"אני איך שהוא סברתי שלא צריך חוק שהדבר הראשון שעושה אזרח שחוזר מחו"ל, בוודאי ממדינה אדומה, הוא ללכת ולהיבדק", הצהיר השר. "למה צריך חוק בשביל זה? גם עכשיו, כשיהיה חוק ותהיה חובה, אני קורא לכל אחד ואחת שהאחריות היא משותפת, של כולנו. לא צריך חוק כדי ללכת להיבדק או להתחסן. לא לכל דבר צריך לבוא עם שוטרים ואזיקים".

בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחו את האשמותיו של אדלשטיין. בהודעה מטעמו נמסר: "בעקבות מספר פרסומים מסולפים, אנו מבהירים כי אין כל אמת בטענה כאילו הייעוץ המשפטי לממשלה מנע אי פעם, בדרך כל שהיא, התניית כניסה לארץ מחו"ל בהצגת בדיקת קורונה שלילית".

"הנושא עלה והתבקש לראשונה רק במהלך השבוע שעבר, ואנו מדגישים כי קיימת דרך משפטית מתאימה להסדיר את הסוגיה, וכך גם נמסר לגורמי המדיניות הנוגעים בדבר. גורמי הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיכו במתן פתרונות משפטיים על מנת לסייע לממשלה לממש את מדיניותה בגבולות הדין, כפי שנעשה עד כה, וצר לנו על הטעיית הציבור באמצעות אמירות לא נכונות בהקשר זה", לשון תגובת היועץ המשפטי לממשלה.

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה על הודעת היועץ: "בהמשך לדבריו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, וכשרת התחבורה וחברת קבינט הקורונה, אין ספק שמשרדי הבריאות והתחבורה ביקשו חובת בדיקות בנמל התעופה אשר נמנעה על ידי גורמי הייעוץ המשפטי. כידוע, כחלק מאותה חשיבות שראיתי לביצוע הבדיקות, פעלתי להקמה, בזמן שיא מכניסתי לתפקיד, מעבדת קורונה בנתב"ג שתאפשר את הבדיקות הנדרשות".

"לצערנו, לאורך כל הדרך גורמי הייעוץ המשפטי אמרו שאין לנו את הסמכות לחייב את האזרחים לבצע את הבדיקות, מה שאילץ אותנו לייצר פתרונות אחרים. אני שמחה שסוף סוף נמצא פתרון משפטי לביצוע הבדיקות, משום שזהו הדבר היחידי שהיה חסר בנוסף להיערכות של נתב"ג על פי התו הסגול והמעבדה, זאת על מנת לאפשר את מתווה הכניסה והיציאה מהארץ דרך נתב"ג בצורה מיטבית".

בלשכת שר הבריאות מסרו בתגובה להודעתו של מנדלבליט: "לצערנו, על אף דרישותיהם של שר הבריאות ושל שרת התחבורה לחייב גם ישראלים בהצגת בדיקה שלילית לקורונה כתנאי לכניסה לארץ, נמסר כי יש קשיים משפטיים. אנחנו שמחים  על ההבנה של היועץ המשפטי לממשלה בצורך למצוא פתרון כדי לא לייבא לישראל עוד מוטציות".

תגיות:נתב"גיולי אדלשטייןאביחי מנדלבליטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה