חדשות בארץ

חדשות השבת: מבצע החיסונים מתרחב, שיעור החיוביים עלה ל-8.6%

מניין קורבנות הקורונה בעולם חצה את רף השני מיליון, הודו החלה במבצע לחיסון האוכלוסייה נגד הנגיף, ואבו מאזן הודיע על מועדים לקיום בחירות למוסדות הרשות הפלסטינית. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 19:21)

מניין קורבנות הקורונה בעולם חצה בסוף השבוע את רף השני מיליון. כך עולה מהנתונים של אוניברסיטת ג'ון הופקינס, העוקבת אחרי התפשטות המגפה ברחבי העולם. את רשימת התחלואה והתמותה מובילה ארצות הברית, עם כ-23 מיליון נדבקים וקרוב ל-400 אלף מתים.

חולה קורונה בן 47, שאושפז במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב, נפטר במהלך השבת לאחר שמכונת ההנשמה אליה היה מחובר התנתקה למספר דקות. בשל העומס הרב, הצוות הרפואי שם לתקלה רק לאחר מספר דקות.

מבית החולים איכילוב נמסר כי "גבר בן 47, חולה קורונה עם מחלות רקע רבות, אושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה במצב קשה. מצבו הידרדר במהלך בשעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית, וחרף מאמצי הרופאים הוא נפטר כעבור מספר שעות. בתחקיר ראשוני שקיימה הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו, אולם נוכח ריבוי התראות בו-זמניות בטיפול הנמרץ, הצוות שהיה עסוק במענה להתראות חירום בחולים אחרים הצליח להתפנות ולזהות זאת רק לאחר מספר דקות".

באיכילוב הדגישו, כי "מדובר במחלקה מצטיינת שמטפלת בחולי קורונה במצב קריטי. הנהלת בית החולים מגבה את עבודת הצוות המסור, שעובדים ימים ולילות למען טיפול בחולי הקורונה הקשים ביותר. אנו חווים עומס כבד שמאתגר את הצוות. נוכח העומס הכבד והעלייה בתחלואה, הנהלת בית החולים החליטה על הפחתת מיטות וצמצום מידתי של הפעילות לטובת תגבור נוסף של צוותים למען טיפול בחולי הקורונה".

משרד הבריאות עדכן הערב, כי אתמול אובחנו 8,013 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות היה נמוך יחסית – כ-95 אלף – אולם בשיעור הבדיקות החיוביות נרשם זינוק ל-8.6%. בבתי החולים מאושפזים 1,897 חולי קורונה, ומצבם של 1,082 מהם מוגדר קשה. 247 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה, אותרו בישראל כ-542 אלף נשאי קורונה. 3,943 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

ארבעה מקרים נוספים של מוטציית הקורונה הדרום-אפריקנית התגלו בישראל, בעקבות תהליך ריצוף שנערך במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. ארבעת הנשאים הגיעו מאיחוד האמירויות, ואותרו כחיוביים בבדיקת קורונה שעברו בנתב"ג. עד כה אותרו בארץ 12 מקרים של הוריאנט הדרום-אפריקני.

מבצע החיסונים נגד קורונה מתרחב לקבוצות נוספות באוכלוסייה. החל ממחר, יוכלו להתחסן גם בני 45 ומעלה. במשרד הבריאות ציינו, כי יש לפנות לקופות החולים כדי לתאם תור לקבלת החיסון. 2,027,835 איש קיבלו כבר את מנת החיסון הראשונה, ו-205,579 קיבלו גם את המנה השנייה.

חברת התרופות האמריקנית פייזר הודיעה אתמול על צמצום זמני באספקת משלוחי החיסונים למדינות אירופה. הצמצום צפוי לגרום מחסור בחיסונים ביבשת עד תחילת חודש פברואר.

הודו החלה היום במבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה. הראשונים לקבל את החיסון יהיו 30 מיליון אנשי הצוותים הרפואיים במדינה, שאוכלוסייתה מונה כ-1.3 מיליארד בני אדם. החיסונים שיינתנו לאזרחים הם החיסון של חברת אסטרהזנקה, שפותח יחד עם אוניברסיטת אוקספורד, וחיסון שפותח על ידי חברה מקומית בסיוע הממשלה. מפרוץ המגפה נדבקו בנגיף כ-10 וחצי מיליון מתושבי הודו, ויותר מ-152 אלף מתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים מחר פגישה עם ראשי רשויות ביישובים ערביים. הפגישה, אותה יזם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, עוררה זעם בקרב מספר ראשי רשויות ערביות, שהודיעו כי יחרימו אותה.

בליכוד אמרו בתגובה, כי "הפגישה נקבעה לאחר שוועד ראשי הרשויות הערביות, יחד עם מרכז השלטון המקומי פנו לראש הממשלה, וביקשו פגישה דחופה כדי ליטול חלק בתכנית שראש הממשלה מגבש ויציג בקרוב למאבק בפשיעה והאלימות הגואה בחברה הערבית. גורמים רדיקליים מנסים כעת להפעיל לחץ על ראשי הרשויות שלא להשתתף. חלק מאותם גורמים רדיקליים התנגדו להקמת תחנות משטרה בערים ערביות, ולא עשו דבר מול משפחות הפשע בחברה הערבית. מסע הלחץ של הגורמים הרדיקליים לא יעבוד. הפגישה תתקיים כמתוכנן, וראש הממשלה יעשה כל שביכולתו בכדי לדאוג לחוק וסדר בחברה הערבית כמו בכל חלקי הארץ. כל אזרח ואזרחית בישראל זכאים להרגיש בטוחים ומוגנים בקהילה בה הם חיים".

המיליארדר והנדבן היהודי, שלדון אדלסון, הובא אתמול למנוחות בהר הזיתים בירושלים. ראש הממשלה נתניהו לא השתתף בהלוויה המצומצמת, שנערכה תחת מגבלות הקורונה. ביום חמישי בערב הוא חלק כבוד אחרון לאדלסון בנתב"ג, עם הגעת הארון מארצות הברית.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע אתמול על מועדים לבחירות למוסדות הרשות. בשלב ראשון ייערכו ב-22 במאי בחירות למועצה המחוקקת – הפרלמנט הפלסטיני. בהמשך, ב-31 ביולי, יתקיימו בחירות לנשיאות הרשות. הבחירות יתקיימו במסגרת הניסיונות להביא לקיצו את הפילוג בין פת"ח וחמאס. אם אכן הבחירות ייצאו לפועל – זו תהיה הפעם הראשונה לקיומן מאז 2006. בעבר הודיע אבו מאזן מספר פעמים על עריכת בחירות, אולם ביטל לאחר מכן את החלטתו.

ארמין לאשט נבחר היום למנהיג המפלגה הנוצרית-דמוקרטית בגרמניה. כזכור, הקנצלרית אנגלה מרקל, המכהנת בתפקידה מאז שנת 2005, הודיעה ב-2018 כי בכוונתה לפרוש מהחיים הפוליטיים אחרי הבחירות, שיתקיימו בספטמבר השנה. לאשט, העומד בראש מדינת מחוז נורדיין-וסטפאליה, נחשב לאחד מנאמניה של מרקל, והסקרים חוזים למפלגתו ניצחון בבחירות.

 

תחזית מזג האוויר

הלילה צפויים לרדת גשמים לפרקים, מלווים בסופות רעמים, בצפון הארץ ובמישור החוף המרכזי. קיים חשש קל מהצפות בחוף הצפוני. במישור החוף ובהרים ינשבו רוחות ערות.

מחר צפויים גשמים לפרקים בצפון הארץ, מלווים בסופות רעמים יחידות. קיים חשש מהצפות בצפון. בחרמון ירד שלג. במהלך היום הגשם צפוי להתפשט גם למרכז. ינשבו רוחות חזקות, וייתכן אובך בדרום הארץ. בטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שני ימשיכו לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה, והם ילוו בסופות רעמים בודדות. קיים חשש משטפונות במדבר יהודה וים המלח. בחרמון ימשיך לרדת שלג. הטמפרטורות ירדו, והן יהיו נמוכות מהרגיל.

ביום שלישי ירדו גשמים לפרקים בצפון הארץ, ובמהלך היום הם יתפשטו בהדרגה עד לצפון הנגב. מידות החום יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל. השלג בחרמון יימשך.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה קר מהרגיל בעונה. צפויים לרדת ממטרים לפרקים, מלווים בסופות רעמים וברד, מצפון הארץ ועד לנגב. שלג כבד ירד בחרמון. שלג צפוי גם לרדת בצפון הגולן, בפסגות הרי הצפון, וייתכן שאף בפסגות הגבוהות של הרי המרכז.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונההחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה