פרשת וארא

כשאת לא אוספת לתוכך רוח, נעשה לך קשה יותר להמשיך הלאה

כשאת לא אוספת לתוכך רוח – את קצרת רוח, ואז מתקיים בך: "מקוצר רוח ומעבודה קשה". מלאי את עצמך ברוחניות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תנשמי... מלאי את ריאותיך באוויר, תשמרי קצת אוויר בפנים. עכשיו הוציאי, לאט לאט... מנגינה מרגיעה ממשיכה להתנגן, העיניים שלי עצומות והקול המרגיע מהדיסק ממשיך לתת הוראות: "...שבי במנוחה, עצמי עיניים, נשמי עמוק...!!!" - כן, תנסי, תמצאי לך זמן להרפות קצת, ורק אז תשימי לב שאת לא נושמת, יותר נכון לא יודעת לנשום...

אומרת הפרשה: "ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה", והזוהר הקדוש מסביר, מה זה מקוצר רוח? אמר רבי יהודה, שלא היו נחים ולא היו אוספים לתוכם רוח... מדהים וכל כך נכון, כי כשאת לא אוספת לתוכך רוח, את קצרת רוח, ואז מתקיים בך: "מקוצר רוח ומעבודה קשה" - נעשה לך קשה יותר, את לא מסוגלת לשמוע ולהכיל... אין לך סבלנות, את חסרת כוח ואנרגיה, הכל כבד לך בלי פרופורציה ואת מאבדת את הרצון להמשיך הלאה.

לאיזו רוח מתכוון הזוהר הקדוש? לרוח האמונה! וה"אור החיים" הקדוש אומר נפלא: מקוצר רוח - "...אולי כי לצד שלא היו בני תורה, לא שמעו... כי התורה מרחבת לבו של אדם...". הנשימה הרוחנית, נשימות של אמונה, בכוחן לפתוח בפניך מרחבים רוחניים. כשאת נושמת עמוק (גם בעזרת דיסק מתנגן), הכניסי עם כל נשימה את ה', הדביקי לתוך הריאות שלך את הבורא. זכרי, מי שדבקה בה' - תהיה מסוגלת לפתח נשימה ארוכה, אורך רוח וסבלנות, שהם חשובים כל כך להצלחה ולחיי נחת. ה"אור החיים" ממשיך ואומר כי ברגע שמשה רבנו בישר להם את בשורת הגאולה - נתרחב לבם ותחי נפשם... הם נתמלאו בתקווה, כי הנה, זה בא... זה קרוב, עוד נצא מכאן...! נכון, הם עברו עוד הרבה, פרעה הכביד את לבו והעבודה נעשתה קשה יותר, אבל הם כבר ידעו לנשום... הם הבינו שגאולה היא תהליך שדורש נשימה. גאולה היא עליות ומורדות, התקדמות ונסיגה עם נפילות לא קטנות. אבל כשיש תורה, כשיש אמונה ויודעים לנשום אותה, יש כוח להכיל ולעבור את הכל.

זכרי, "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות". הגאולה האחרונה והקרובה היא כגאולת מצרים, אומרים חז"ל, וגם היא כולה עליות ומורדות, אור וחושך, תקווה ונפילות. זה הזמן למלא לך דליים של תורה, חכמה ואמונה. חודש שבט מזלו דלי, הבארות מלאים והדליים שתשאבי לך עכשיו ינזלו ויטפטפו לך שפע רוחני לכל השנה... חז"ל מגלים לנו שמא' בשבט ועד ז' באדר, במשך שלושים וששה ימים, אסף משה את ישראל ומסר להם את ספר דברים, משנה תורה. לכן הימים האלה, מא' בשבט ועד ז' באדר, מסוגלים לחכמה, לדעת ולכוח התחדשות עצום.

נשמי עמוק את שבט, בקשי בחודש הזה על חכמת התורה והאמונה ומלאי את ריאותיך ברוח... זה ייתן לך הרבה כוח!

תגיות:פרשת ואראהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה