חדשות בעולם

בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ, ההכרעה תעבור לסנאט

שבוע לאחר המהומות בקפיטול, הצביע בית הנבחרים האמריקני ברוב קולות בעד הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ. ההליך יעבור לסנאט, שם יידרש רוב של שני שלישים מהסנאטורים כדי להרשיע את טראמפ ולהדיחו. בהצהרה מוקלטת, התעלם הנשיא היוצא מהחלטת בית הנבחרים, גינה את האלימות בקפיטול וקרא לאחדות: "בואו נבחר להתקדם יחד, מאוחדים כעם אחד"

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

שבוע לפני תום כהונתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הצביע הלילה (בין רביעי לחמישי) בית הנבחרים האמריקני על הדחתו, וזאת באשמה של הסתה להמרדה שהובילה למהומות בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר. בכך היה טראמפ לנשיא הראשון בהיסטוריה האמריקנית שהועמד פעמיים בפני הליך הדחה.

232 מחוקקים הצביעו בעד הדחתו של טראמפ, 197 התנגדו וחמישה נמנעו. עשרה רפובליקנים הצטרפו לרוב הדמוקרטי שאישר את פתיחת הליך ההדחה. ההליך עובר כעת למשפט בסנאט, שיתקיים רק לאחר טקס ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיא. הסיכוי להרשעתו והדחתו של טראמפ קלוש, שכן לשם כך דרוש רוב של שני שלישים מהסנאטורים.

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה במהלך הדיון כי טראמפ מהווה "סכנה ברורה מיידית" וכי עליו ללכת. מנהיג המיעוט הרפובליקני, קווין מקארתי, הטיל אף הוא על טראמפ את האחריות להתפרעויות בקפיטול, בהם נהרגו חמישה אנשים, אולם הצביע נגד הדחתו בטענה כי מדובר בהליך מהיר מדי.

לאחר ההצבעה בבית הנבחרים, פרסם הבית הלבן הצהרה מוקלטת של הנשיא היוצא. טראמפ חזר וגינה את המהומות בקפיטול וקרא לציבור האמריקני להימנע מאלימות, אולם התעלם מההחלטה להעמידו למשפט בסנאט. 

"אני רוצה להבהיר", אמר טראמפ. "אני מגנה באופן חד-משמעי את האלימות שראינו בשבוע שעבר. אין מקום לאלימות ולוונדליזם בארצנו, ואין להם מקום בתנועה שלי. אף תומך אמיתי שלי לא יכול לתמוך באלימות פוליטית. מי שעושה זאת אינו תומך בתנועה שלנו אלא תוקף אותה ותוקף את המדינה שלנו. אנחנו לא יכולים לסבול זאת".

"במהלך השנה האחרונה האלימות הפוליטית יצאה משליטה", הצהיר טראמפ. "זה חייב להיפסק. בין אם אתם מימין או משמאל, דמוקרטים או רפובליקנים – לעולם אין הצדקה לאלימות. ארצות הברית היא אומה של חוקים. אלו שהיו מעורבים במתקפה בשבוע שעבר יועמדו לדין". בהתייחסו לדיווחים על האפשרות לפריצתן של מחאות אלימות לקראת השבעתו של ביידן, אמר טראמפ: "לכל אמריקני יש זכות שקולו יישמע באופן מכובד ושליו, אבל אסור שתהיה אלימות, אסור לעבור על החוק. כולם חייבים לציית לחוקים שלנו ולציית להוראות גורמי אכיפת החוק. הוריתי לרשויות הפדרליות להשתמש בכל המשאבים הנחוצים כדי לשמור על הסדר".

בהמשך הגיב טראמפ על חסימתו על ידי הרשתות החברתיות הגדולות, ואמר כי מדובר במתקפה על חופש הביטוי: "אלו ימים מתוחים וקשים. הניסיון לצנזר או לסתום פיות של אזרחינו שגוי ומסוכן. מה שנחוץ כעת הוא להקשיב האחד לשני, לא להשתיק". בסיום דבריו קרא הנשיא היוצא לאזרחי ארצות הברית להתאחד: "בואו נבחר להתקדם יחד, מאוחדים כעם אחד, למען משפחותינו, למען קהילותינו ומדינתנו".

תגיות:ארצות הבריתהקונגרס האמריקנידונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה