חדשות בריאות

ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום-אפריקנית התגלו בישראל

עד כה זוהו בארץ שמונה מקרים של המוטציה הדרום-אפריקנית, בעוד ההערכות הן כי המוטציה הבריטית התפשטה כבר בעשרות אחוזים. על פי נתוני משרד הבריאות, 21.44% מהאוכלוסייה קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה, ו-0.97% קיבלו גם את המנה השנייה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (רביעי), כי במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהו ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום-אפריקנית של נגיף הקורונה. בכך עלה מספר המקרים הידועים של המוטציה בארץ לשמונה.

כזכור, בסוף השבוע האחרון דווח על אבחונם של ארבעה ישראלים כנשאים של המוטציה הדרום-אפריקנית. במשרד הבריאות אמרו, כי המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שנשלחו לריצוף מהיר במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, והם מייצגים שתי שרשראות הדבקה – אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה ממנו.

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם בתחילת השבוע, העריך כי המוטציה הבריטית של הקורונה נמצאת בישראל בהיקף גבוה של עשרות אחוזים. מומחי המרכז, המופעל על ידי אגף המודיעין בצה"ל, כתבו בדוח כי "זן הנגיף המוטנטי הבריטי משפיע כבר עתה על היקף התחלואה וצפוי להרחיב את השפעתו. תפוצתו ורבת המידבקות המוגברת מחייבים הקפדה יתרה על ההנחיות". במשרד הבריאות הדגישו, כי המוטציות השונות של הנגיף שהתגלו עד כה גורמות להדבקה יותר מהירה, אך ככל הנראה אינן גורמות לתחלואה קשה יותר.

בתוך כך, על פי נתוני משרד הבריאות אובחנו מחצות 4,795 נשאי קורונה נוספים. בבתי החולים מאושפזים 1,812 חולי קורונה, 1,094 מתוכם במצב קשה. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 3,803.

במשרד הבריאות מסרו גם נתונים מעודכנים על מבצע החיסונים. כמיליון ו-905 אלף בני אדם – 21.44% מהאוכלוסייה – קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה. כ-86 אלף איש – 0.97% מהאוכלוסייה – קיבלו גם את המנה השנייה.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה