הריון ולידה

"מי שמעיר הערות כאלה - לא יודע מה מילים יכולות לעשות" יולדת טרייה בפוסט מרגש

פוסט שפרסמה יולדת טרייה בפייסבוק - הצליח לרגש אותנו. בפוסט חולקת היולדת ברגשותיה נוכח הערות פוגעניות על החיצוניות שלה, ש'נזרקו' לעברה שבועות ספורים אחרי הלידה

אא

פוסט שפרסמה יולדת טרייה בפייסבוק - הצליח לרגש אותנו. בפוסט מספרת היולדת על ההערות הפוגעניות שהיא זוכה להן, שבועות ספורים לאחר הלידה: "כבר קיבלתי הערות בסגנון 'יש לך שם עוד תינוק בפנים? הבטן לא אמורה כבר לרדת? למה את עדיין נראית בהריון?' ועוד".

הגיע הזמן שנפנים - הערות כאלה פוגעות ביולדת, גם אם היא הכי פתוחה וכייפית שיכולה להיות. "מי שמעיר או שואל שאלות כאלו לא מבין, לא יודע או שפשוט לא אכפת לו - מה מילים יכולות לעשות. כי ארבעה שבועות אחרי לידה ובטח ובטח בלידה שנייה, את גם ככה לא ישנה, אין לך לעצמך שנייה. ההורמונים משתוללים להם בהנאה, ארוחה חמה זו פנטזיה נחמדה, המצפון פועל במתכונת חדשה, ואת גם ככה בקושי מסוגלת להסתכל במראה".

וכאן נכנסות תורן של המנטרות, שלדבריה כל אישה חווה - בפרט אחרי לידה. 

כל אישה חושבת על מה שהיא צריכה לעשות ואיך היא אמורה להיראות: "להוריד את הבטן, לרדת במשקל, לאכול נכון, לחזור לכושר, לחזור לעצמך... אבל מה זה אומר לחזור לעצמי? למה לחזור אחורה במקום להסתכל על ההווה, על העתיד? אני לא רוצה 'לחזור לעצמי'. אני רוצה לקבל את עצמי, לאהוב את עצמי, לאהוב את הכאן ועכשיו. לאהוב כל גרם של משקל, כל סימן מתיחה או פיגמנטציה, כל סנטימטר של עור עודף. לאהוב את הגוף שלי, לפחות כמו שאני אוהבת את היצור המופלא שיצא מהגוף המופלא הזה. 

"זה לא פשוט, וזה לא בא בקלות. אבל בתור התחלה - אסתכל במראה, אחייך, ואגיד תודה", היא מסכמת. 

תגיות:לידהפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה