חדשות בארץ

גורם אמריקני: התקיפה הישראלית במזרח סוריה – בסיוע מודיעין שלנו

גורם בכיר במודיעין האמריקני אמר לסוכנות AP, כי התקיפה הישראלית בדיר א-זור ובאזור אל-בוכמאל הסתייעה במידע מודיעיני אמריקני. לדבריו, מזכיר המדינה מייק פומפאו שוחח עם ראש המוסד יוסי כהן על התקיפה המתוכננת במהלך פגישה פומבית בבית קפה בוושינגטון. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח, כי בתקיפה נהרגו תשעה חיילים סורים ו-31 פעילים של המיליציות הפרו-איראניות

פומפאו (צילום: שאטרסטוק)פומפאו (צילום: שאטרסטוק)
אא

גורם בכיר במודיעין האמריקני אמר היום (רביעי) לסוכנות הידיעות AP, כי התקיפה הלילה במזרח סוריה המיוחסת לישראל בוצעה בסיוע מידע מודיעיני שסופק על ידי ארצות הברית. לדבריו, התקיפה כוונה כנגד מחסנים בהם אוחסנו נשק איראני ורכיבים שנועדו לתמוך בתוכנית הגרעין של איראן. עוד טען הגורם הבכיר, כי מזכיר המדינה מייק פומפאו שוחח שלשום על התקיפה המתוכננת עם ראש המוסד יוסי כהן, שהגיע לביקור בוושינגטון. השניים תועדו יחד בפומבי כשהם יושבים בבית קפה בבירה האמריקנית. 

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה בשעות הלילה, כי חיל האוויר הישראלי תקף מטרות צבאיות בעיר דיר א-זור ובאזור אל-בוכמאל שבמזרח המדינה, סמוך לגבול עם עיראק. על פי העדכון האחרון שמסר מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם – ארגון המזוהה עם האופוזיציה הסורית – בתקיפה נהרגו תשעה חיילים סורים ו-31 זרים פעילי המיליציות הפרו-איראניות. על פי הדיווח, התקיפה כוונה נגד בסיסים, עמדות ומחסני נשק ותחמושת של כוחות המשטר הסורי, חיזבאללה, הכוחות האיראניים והמיליציות הנאמנות להם.

מוקדם יותר היום, ציטטה רשת "אל-ערביה" "מקור צבאי ישראלי" שאמר כי התקיפות בסוריה יימשכו בקצב מוגבר: "נתמקד בטילים האיראניים והסוריים". הוא איים, כי כל פעולה של חיזבאללה מול ישראל תוביל לתקיפת "בנק מטרות שלם" בלבנון.

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל') עמוס ידלין, כתב בטוויטר כי "התקיפה הלילה בסוריה בעלת מאפיינים ייחודיים – תקיפה בעומק בטווחים רחוקים מאוד בדיר א-זור ובאל-בוכמאל, היקף נרחב של מטרות לרבות במרחב אורבני, נפגעים רבים. ישראל נחושה להמשיך להתמודד עם היכולות הצבאיות שבונה איראן במרחב הסורי ועם תשתיות העברת האמל"ח".

ידלין, לשעבר ראש אמ"ן, הוסיף כי מעבר לסיכול התשתיות האיראניות, ישראל משגרת מסר לאיראן כי לא תפסיק לפעול בסוריה גם בעידן ביידן. לדבריו, מסר נוסף מופנה לממשל האמריקני הנכנס, לפיו "מלבד נושא הגרעין יש פעילות איראנית שלילית נוספת המחייבת התייחסות".

זו התקיפה הרביעית בתוך שלושה שבועות שהתקשורת הרשמית בסוריה מייחסת לישראל. לפני שבוע דיווחה סוכנות סאנ"א, כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו כדי ליירט מתקפה ישראלית דרומית לדמשק. מרכז המעקב הסורי דיווח כי התקיפה כוונה נגד יעדים צבאיים של המיליציות הפרו-איראניות באזור אל-כיסווה שמדרום לבירה. מקור בצבא הסורי טען כי "רוב טילי התוקפנות" יורטו. מקורות לא רשמיים דיווחו, כי הותקפה גם מערכת מכ"מ סורית שמוקמה במחוז א-סווידא, בהר הדרוזים שבדרום המדינה.

תגיות:סוריהצה"לארצות הבריתאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה