חדשות בריאות

"לאלוקים היו תוכניות אחרות": חולת קורונה התעוררה בנס מתרדמת, אחרי שמתה מוחית

ביום האחד עשר בדיוק - היום שבו הצוות אמור היה לנתק את מכונת ההנשמה, ליזה התעוררה מהתרדמת. "היא פתחה פתאום את העיניים והתחילה לעקוב אחריי בעיניה, ואפילו הזיזה את היד", משחזר ג'ף. "היום כולם במחלקה קוראים לה 'חולת הנס'"

אא

נס גדול אירע לאחרונה לחולת קורונה בת 49 בשם ליסה מרטין, לאחר שהתעוררה מתרדמת אחרי 95 יום. 

מרטין, שהייתה מאושפזת בשני בתי חולים ושני מרכזי שיקום בגורג'יה ארה"ב, חלתה בנגיף מחודש ספטמבר האחרון. "הייתי בטוחה שאחזור הביתה אחרי כמה שעות", היא משחזרת. "אמרתי לבעלי ג'ף שאני מרגישה שהריאות שלי כואבות מאוד ושאני חייבת ללכת למיון, אבל חשבתי שאני אהיה שם כמה שעות וזהו".

אבל הדברים היו שונים בתכלית במציאות. 

"המצב של ליסה החמיר תוך כמה שעות, והצוות הרפואי הכין אותנו לגרוע מכל - כבר מההתחלה. היינו בבית החולים שלושה חודשים, וחשבנו שזה אבוד. לא חשבנו שנזכה לקבל אותה כמו שהיא הייתה לפני שנכנסה לבית החולים".

מרטין הייתה בתרדמת במשך 40 יום ארוים שבמהלכם גם לקתה בשבץ מוחי, וחוברה למכונת הנשמה. "כמעט שלושה וחצי חודשים מחיי, זה בערך כמו אמנזיה. אני לא זוכרת שום דבר. נאלצתי ללמוד מחדש איך ללכת, לדבר, לבלוע ואפילו לאכול".

עד ה-20 באוקטובר, הרופאים האמינו שהיא לא תעבור את זה. "ליסה הייתה בתרדמת, והצוות הרפואי קרא לנו להיפרד. הם החליטו לתת לנו 11 ימים נוספים, לפני שהם מנתקים את מכונת ההנשמה. אבל לאלוהים היו תוכניות אחרות", כתב ג'ף בדף הפייסבוק שלו. 

ביום האחד עשר בדיוק - היום שבו הצוות אמור היה לנתק את מכונת ההנשמה, ליזה התעוררה מהתרדמת. "היא פתחה פתאום את העיניים והתחילה לעקוב אחריי בעיניה, ואפילו הזיזה את היד", משחזר ג'ף. "היום כולם במחלקה קוראים לה 'חולת הנס'". 

"התחושות שלי מאוד מעורבות", אומרת ליסה כיום. "אני בהחלט מרגישה שזה דבר שמיימי, כי הגעתי למצב שהרגשתי שאף אחד לא דואג לי. לא היו לי הרבה חברים, הילדים שלי כולם התבגרו ועצמאים, ובעלי עובד כל הזמן. הייתי מאוד בודדה, אבל הניסיון הזה הראה לי כמה אני באמת אהובה וחשובה", היא מסכמת. 

תגיות:חולהנסקומהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה