חדשות יהדות

מרן הרב יצחק יוסף: החלטת בג"ץ - סכנה לבריאות שומרי הכשרות

הרב הראשי לישראל מביע את חששו כי מעבר לפגיעה בצביונה היהודי של מדינת ישראל, הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים תוך הימנעות מקבלת טיפול רפואי, ובכך אף לסכן את בריאותם

  • כ"ז טבת התשפ"א
הרב יצחק יוסף (צילום: דוד כהן / פלאש 90)הרב יצחק יוסף (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף, מצר מאוד על החלטת בית המשפט העליון לדחות את הבקשה לקיום דיון נוסף בהרכב שופטים רחב יותר בפס"ד המתיר הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. כזכור, בבקשת הרב הראשי לקיום דיון נוסף תמך היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט.
 
למרבה הצער, בדחיה להחלטה לקיום דיון נוסף ובקבלת פסק הדין, לא ניתן משקל מספק למרבית אזרחי מדינת ישראל אשר נמנעים מצריכת ומגע עם חמץ בפסח ונזקקים להתאשפז בבתי החולים בחג הפסח ובכך נוצרה פגיעה אנושה ברוב הציבור.
 
הרב הראשי לישראל הרב יוסף, מביע את חששו כי מעבר לפגיעה בצביונה היהודי של מדינת ישראל, הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים תוך הימנעות מקבלת טיפול רפואי, ובכך אף לסכן את בריאותם. למרבה הצער, כתוצאה מפסק הדין ומדחיית הבקשה לקיום דיון נוסף, הרבנות הראשית תתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים.
 
אנו תקוה כי יימצא פתרון באמצעות חקיקה או בדרך אחרת שתמנע את המצב הזה וקוראים בזאת לחברי הכנסת נציגי הציבור אשר לבם חם אל תורת ישראל, לפעול לתיקון ההחלטה.
 
עד לתיקון המצב, הרב הראשי, מרן הרב יצחק יוסף, קורא לציבור הרחב הפוקד את בתי החולים להישמר מלהיכשל ולבוא במגע עם חמץ בימי חג הפסח.

תגיות:הרב יצחק יוסףכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה