חדשות בריאות

נתניהו: נעלה את הקצב ל-170 אלף חיסונים ביום

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיבלו את פני המטוס שנחת בנתב"ג עם משלוח חיסונים נוסף של חברת פייזר. נתניהו: "נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה הבריאותית ומהקורונה הכלכלית". פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, הביע אופטימיות בנוגע לנתוני התחלואה: "הגרף התחיל להתעקם"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משלוח חיסונים נוסף של חברת פייזר נחת היום (ראשון) בנתב"ג. "זה יום ענק למדינת ישראל, עם משלוח ענק של מטוס מלא זריקות עידוד", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לנמל התעופה יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין. "סיכמתי עם ידידי מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, שנביא משלוחים אחד אחרי השני ונשלים את חיסונה של האוכלוסייה מעל גיל 16 במהלך חודש מרץ".

נתניהו ציין, כי למעלה מ-72% מבני ה-60 ומעלה כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה: "ביום ראשון הבא יבוא משלוח ענק נוסף. אנחנו מתחילים בחיסונה של השכבה הבאה – בני 50 עד 60. כך נתקדם. אני ושר הבריאות סיכמנו, שכבר היום נתחיל להעלות לקצב של 170 אלף חיסונים ביום. זה שיא עולמי. הפכנו את ישראל למודל הצלחה עולמי. נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה הבריאותית ומהקורונה הכלכלית, ונחזור חזרה לחיים. יהיה לנו באמת חג פסח שמח".

שר הבריאות אמר: "לאורך כל היום קיימנו ישיבות במשרד הבריאות להיערך למבצע 'חוזרים לחיים'. ראיתם את החיוכים של האחים והאחיות בתחנות החיסונים, ראיתי את החיוכים אצל אנשי משרד הבריאות. אחרי חודשים ללא חיוך עם עבודה קשה, עכשיו שום דבר לא יעצור אותנו".

"הערב נשב עם קופות החולים, נתכונן לשלב הבא", הוסיף אדלשטיין. "כבר היום הצוותים הרפואיים מקבלים את החיסון השני. החל ממחר יינתנו גם חיסונים של המנה השנייה וגם של המנה הראשונה. תמיד הייתי צנוע יותר מבחינת המספרים, אבל הגענו ל-150 אלף. לקראת אמצע מרץ נגיע לחמישה מיליון איש במדינת ישראל שיקבלו את החיסון נגד קורונה. זה אפשרי, זה בידיים שלנו ואנחנו נעשה את זה".

מוקדם יותר היום ערך פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, תדרוך לתקשורת, במהלכו הביע אופטימיות על אף המשך העלייה בתחלואה: "הגרף לא עולה בצורה אקספוננציאלית, נראה שהוא מתחיל להשתטח". הוא הסביר, כי אולי ניתן לייחס זאת למבצע החיסונים, ואולי אף להשפעתו של הסגר הקודם על אף שהיה פחות אפקטיבי.

פרופ' אש העריך, כי מספר הנדבקים בישראל במוטציה הבריטית נע בין עשרה לעשרים אחוזים, בעוד מספר המקרים של המוטציה הדרום-אפריקנית נמוך בהרבה. הוא אמר, כי במשרד הבריאות שואפים להגיע ל-200 אלף מתחסנים ביום: "בהמשך השבוע נחסן את המורים, ובהמשך נתעדף עוד קבוצות גיל בהתאם למספרי החיסונים והיכולות שלנו".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה