חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: מספר המאושפזים מגיע לשיא; המוטציה הדרום אפריקנית בישראל

מספרם של החולים והנפטרים מהקורונה מזנק, המוטציה הדרום אפריקנית התגלתה בישראל, וניסיון של פיגוע על יד הכפר יעבד. סיכום חדשות השבת

אא

הקורונה בישראל: משרד הבריאות עדכן כי מספר המאובחנים החדשים בנגיף ממשיך להיות גבוה – 7,808 נדבקים מתוך כ-120 אלף בדיקות, עם שיעור בדיקות חיוביות שעומד על 6.5%. בבתי החולים מאושפזים 1646 חולים – מספר שיא הגבוה ביותר מפרוץ המגפה. בסוף השבוע נפטרו 51 חולי קורונה, מתוכם 46 ביום האתמול. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה בישראל עומד כיום על 3,633 בני אדם, מתוכם 278 מתחילת החודש.

הסגר נמשך: המשטרה הודיעה כי במסגרת הסגר שהחל ביום שישי יוצבו מחסומים מידי בוקר החל מהשעה 9:00 ולאחר מכן יוסרו בשעה 15:30. בשעת 18:00 הם ייפרסו שוב עד ללילה. המטרה: לאפשר הגעה מהירה של נהגים למקומות עבודה חיוניים ולאפשר להם לשוב לבתיהם.

המוטציה הדרום-אפריקנית: לראשונה אובחנו בישראל ארבעה נדבקים במוטציה הדרום-אפריקנית. הנדבקים זוהו מבין 15 דגימות שנשלחו לבדיקת ריצוף מהיר והם מייצגים שתי שרשראות הדבקה. יצוין כי הזן הדרום-אפריקני אינו נחשב לכזה שגורם למחלה קשה יותר מהקורונה הרגילה, אך הוא מדבק יותר. החיסונים, כפי הנראה, יעילים גם כנגדו.

ניסיון פיגוע: מחבל ניסה לבצע פיגוע משולב של ירי ודריסה על יד הכפר יעבד. הפיגוע כוון נגד חיילים, אך מכיוון שהם שהו מאחורי מחסום - לא היו נפגעים. צה"ל פתח במרדף ובמצוד אחר המחבל, שנשקו נמצא במקום.

התרסקות מטוס באינדוניזיה: מטוס נוסעים של חברת התעופה 'סריוויג'איה אייר' התרסק כארבע דקות לאחר המראתו. לפי הדיווחים היו על המטוס 62 נוסעים ואנשי צוות, והוא צלל כ-10,000 רגל בפחות מדקה. חלקים מהמטוס אותרו בים, צפונית לעיר הבירה.

חשבונו של טראמפ נחסם לצמיתות: אחרי שחשבונו של הנשיא היוצא דונאלד טראמפ, נחסם על ידי טוויטר ל-12 שעות, הודיעה החברה כי החשבון ייחסם לצמיתות. הסיבה לדבריה: "בשל סכנה להמשך הסתה לאלימות". תגובתו של טראמפ דרך חשבונו הרשמי שעדיין פעיל: "טוויטר הלכה יותר ויותר רחוק במנועי חופש הביטוי, כדי להשתיק אותי – ואתכם, 75 מיליון הפטריוטים הנדרים שהצבעתם לי".

תגיות:חדשות השבתקורונההמוטציה הדרום אפריקנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה