חדשות בארץ

מזעזע: שיעור בנצרות הועבר בבית ספר יהודי בירושלים

ארגון "אור לאחים" פנה בתלונה למשרד החינוך על מורה בבית ספר בירושלים שהעבירה לתלמידיה שיעור בנצרות. בעקבות התערבות סגן שר החינוך, הובהר כי מדובר ביוזמה חד-פעמית

  • כ"ג טבת התשפ"א
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

הורים בבית הספר הממלכתי "ארגנטינה" בירושלים התלוננו, כי מורה בבית הספר לימדה את ילדיהם על ספר הדת של הנצרות. הילדים גם קיבלו עשרות דפי עבודה מנוקדים ומצוירים בנושא. עוד אמרו, כי החומר הוגש בגישה מיסיונרית, בניסיון לזרוע בילדים זרעים של הנצרות.

הפנייה בנושא הגיעה לארגון "אור לאחים". ההורים צירפו אליה העתקים מחומר הלימוד המיסיונרי שחולק לילדים. הם הביעו זעזוע על כך שבבית ספר יהודי מלמדים את התלמידים על הנצרות: "לא בשביל זה עלינו, אנו או אבותינו, מן הגולה לירושלים", אמרו. "גם אם אנחנו לא רואים עצמנו כדתיים, לא נסכים להפסיק לרגע להיות יהודים. מה לנו וללימודי נצרות?".

הרב בנימין וולקן, מנהל האגף למאבק במיסיון ובכתות ב"אור לאחים", שיגר פנייה דחופה בנושא אל שר החינוך יואב גלנט. התגובה שקיבל מדובר מחוז ירושלים במשרד החינוך, שאול פאר, הייתה לקונית: "המשרד מחנך את תלמידי ישראל לאורם של ערכי היהדות, המורשת היהודית והציונות. אשר לספר הלימוד, יצוין כי מדובר בספר לימוד משנת 2001, שנועד להציג בפני התלמידים את היסודות לצמיחת המערב"

ב"אור לאחים" מתחו ביקורת חריפה על הדברים: "התגובה, החמורה לא פחות מהמעשה עצמו, מלמדת עד היכן מוכן משרד החינוך להרחיק לכת בתמיכה, אולי בעצימת עיניים, מול לימודי נצרות בבית ספר יהודי, במסווה של 'לימודי היסודות לצמיחת המערב'".

הרב וולקן הוסיף ופנה אל סגן שר החינוך, מאיר פרוש, שהעביר את מכתבו אל מנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני. מלשכתו של פרוש נמסר, כי לאחר בדיקה התברר שהשיעור נמסר על ידי המורה באופן חד פעמי ועל דעת עצמה. עוד הובהר, כי צוות בית הספר יעשה הכל כדי שמקרה דומה לא יחזור על עצמו.

תגיות:משרד החינוךמאיר פרושאור לאחיםמיסיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה