חדשות בארץ

חברת סופרבוס זכתה במכרז להפעלת המטרונית בחיפה

"סופרבוס", שתחליף את חברת "דן בצפון", תפעיל את שלושת קווי המטרונית הנוכחיים ושני קווים חדשים, ותרחיב את היקף השירות ב-50%. שרת התחבורה מירי רגב: "ממשיכים לקדם את הרחבת רשת המטרונית"

  • כ"ב טבת התשפ"א
המטרונית בחיפה (תמונה: שאטרסטוק)המטרונית בחיפה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

חברת "סופרבוס" זכתה במכרז להפעלת קווי המטרונית במטרופולין חיפה, ותרחיב את היקף השירות ב-50%. זאת במסגרת התוכנית של משרד התחבורה להגדיל בעשרות אחוזים את שירותי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ולשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים.

חברת "סופרבוס" תפעיל את שלושת קווי המטרונית, המופעלים כיום על ידי חברת "דן צפון", וכן שני קווי מטרונית חדשים: קו המנהרות (קו 4), המחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל ביציאה מחיפה, דרך מנהרות הכרמל; וקו מטרונית חדש (קו 5) לעיר נשר, שיחבר בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר, ועד לשכונת הדר בחיפה. 

המכרז החדש, שפורסם בספטמבר 2020, כולל הפעלת 120 מטרוניות, לעומת 100 מטרוניות כיום. במסגרת המכרז יופעלו לראשונה בישראל, 50 מטרוניות חשמליות, שיהוו כ-40% מצי הרכב של הזכיין ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. שאר המטרוניות יעמדו בתקן המחמיר של זיהום אוויר "יורו 6".

שרת התחבורה מירי רגב ציינה, כי המהלך הוא חלק ממהפכת התחבורה החכמה, שתביא בשורה לתושבי חיפה והצפון ותשפר משמעותית את מערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה: "אנו ממשיכים לקדם את הרחבת רשת המטרונית לעכו ונהריה בצפון ולטירת הכרמל בדרום, ומתכננים להוסיף שירות עירוני נוסף בתוך חיפה, במטרה לאפשר לתושבי הצפון תחבורה ציבורית נגישה, מהירה וזולה".

חברת "דן בצפון" מפעילה כיום שלושה קווי מטרונית, באורך כולל של כ-40 קילומטרים. קווים אלה חוצים את חיפה והקריות ומחברים בין ערי המפרץ לחיפה, דרך תחנות רכבת ישראל ומרכזי התחבורה באזור. כניסתה של "סופרבוס" להפעלת המטרונית תתבצע בשתי פעימות: בעוד תשעה חודשים, היא תפעיל את שלושת הקווים הנוכחיים, בתוספת שיפורים נקודתיים, וכחצי שנה לאחר מכן תפעיל גם את קווי השירות החדשים.

המטרוניות יזכו להעדפה בדרך, בצירים הקיימים והמתוכננים וברמזורים. הנהגים במטרוניות ייהנו מהפרדה פיזית בינם לנוסעים, שתאפשר להם נסיעה רצופה ובטוחה. משרד התחבורה הקצה תקציבים ייעודים לשיפור התשתיות במסלולי הקווים, בכללם הקמת סככות חדשות בתחנות, שיפור תחנות קיימות ועוד. 

"סופרבוס" תשדרג את מערכות הטעינה והתיקוף המוצבות בתחנות, וכן את שלטי המידע המעדכנים את הנוסעים על הגעת המטרונית בזמן אמת (next-bus), בשילוט משולב אינטראקטיבי, המציג גם מידע על הקווים השונים.

שרת התחבורה הוסיפה כי משרדה ממשיך לשדרג את התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, ולשפר את הנגישות התחבורתית בצפון ובדרום: "החזון שלי הוא שכל אדם, בכל מקום בארץ, יוכל לצאת מביתו ולהגיע למקום העבודה או הלימודים, בנוחות ובמהירות, מבלי לבזבז זמן יקר ומיותר בעמידה בפקקים ובחיפוש חניה. הפיתרון היחידי לכך הוא תחבורה ציבורית זמינה, מהירה ויעילה".

תגיות:תחבורה ציבוריתחיפהמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה