חדשות בארץ

גנץ למשפחת הורגן: "צריכים להמשיך להיאחז בשטח"

שר הביטחון הגיע לביקור תנחומים בבית משפחת הורגן ביישוב טל מנשה. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שנלווה אליו קרא לממשלה להכפיל את שטח היישוב: "זו תהיה התשובה שלנו לטרוריסטים"

גנץ בבית משפחת הורגן (קרדיט: רועי חדי)גנץ בבית משפחת הורגן (קרדיט: רועי חדי)
אא

שר הביטחון בני גנץ הגיע הבוקר (רביעי) לבית משפחת הורגן ביישוב טל מנשה, כדי לנחם את בני המשפחה על הירצחה של האם, אסתר הורגן הי"ד, בפיגוע לפני כשבועיים וחצי.

"אין לי ספק שזה אסון גדול", אמר גנץ לבני המשפחה במהלך הביקור. "אני מאחל לכם שתהיו חזקים בדרככם שלכם, תהיו אתם אחד עם השני, תתמכו אחד בשני".

"אנחנו צריכים להמשיך להיאחז בשטח, במקום היפה שאתם גרים בו", הוסיף שר הביטחון. "אני מכיר אותו. אנחנו נשב בנפרד ונדסקס דברים אחרים מה אפשר לקדם עם ובלי קשר לעניין הזה".

בנימין הורגן, בעלה של אסתר, אמר לגנץ כי המשפחה רוצה "להוסיף אור של בנייה" ולחזק את הבנייה בצפון השומרון כתשובה לרצח.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שליווה את גנץ בביקורו, אמר: "המשפחה הזו מאירה את כל העולם באור יקרות. משפחה שלא מחפשת את הרע אלא את הטוב, טוב של בנייה, טוב של פיתוח, טוב של גדילה וצמיחה". הוא קרא לממשלה לאשר את התב"ע של היישוב טל מנשה ולהכפיל אותו: "זו תהיה התשובה שלנו לטרוריסטים הברברים ולכל העולם כולו, שידעו שעם ישראל כאן כדי לנצח".

הורגן, בת 52 ואם לשישה ילדים, יצאה ב-20 בדצמבר לריצה בשמורת יער ריחן, הסמוכה למקום מגוריה. בשעות הערב, לאחר שלא חזרה, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. כוחות צבא ומשטרה, מתנדבים מהיישובים הסמוכים ואנשי יחידת חילוץ שומרון פתחו בסריקות אחריה. לאחר שעות של חיפושים, היא אותרה ללא רוח חיים כשסימני אלימות קשים על גופה.

שירות הביטחון הכללי התיר שלשום לפרסום, כי המחבל שרצח את הורגן הוא מחמד מרוח כבהא, בן 40, תושב הכפר טורה אל-ע'רביה הסמוך לג'נין. המחבל ריצה בעבר מספר עונשי מאסר בגין פעילות טרור. הוא נעצר מספר ימים לאחר הפיגוע. יחד עימו נעצרו ארבעה פלסטינים נוספים, החשודים שסייעו לו להסתתר מכוחות הביטחון.

תגיות:בני גנץפיגועאסתר הורגןבנימין הורגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה