חדשות בריאות

פרופ’ חזי לוי: "אם לא נקפיד על הסגר – אנחנו במדרון חלקלק"

בריאיון לכאן ב', אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי ייתכן שהסגר יוארך מעבר לזמן עליו הוחלט: "כרגע המתכונת היא לשבועיים, אבל הכל יכול לקרות לחומרה. לא הזמן הוא השחקן הראשי, אלא שיעור התחלואה. השיעור הזה חייב לרדת"

פרופ’ חזי לוי (צילום: פלאש 90)פרופ’ חזי לוי (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הבוקר (רביעי) להחלטת הממשלה להטיל, החל ממחר בחצות, סגר מלא והדוק שיכלול את סגירת מערכת החינוך. "זה הסגר שאנחנו צריכים לעשות", אמר בריאיון לכאן ב'. "אני מקווה שהוא יתקיים במלואו, כי הגיעה מחלה עד נפש".

"אם אנשים לא יקפידו – אנחנו משחקים בגורלנו", הוסיף פרופ' לוי. "התחלואה מגיעה לשיעור גבוה מאוד. אם לא נקפיד – אנחנו במדרון חלקלק, שקשה לי לחשוב לאן הוא מוביל אותנו".

פרופ' לוי הבהיר, כי ייתכן שהסגר יוארך מעבר לזמן עליו הוחלט: "כרגע המתכונת היא לשבועיים, אבל הכל יכול לקרות לחומרה. לא הזמן הוא השחקן הראשי, אלא שיעור התחלואה. השיעור הזה חייב לרדת. הפעם לא קבענו ממדים. אנחנו צריכים להוריד את שיעור התחלואה, צריכים להתחסן. זו הדרך היחידה להתמודד עם המחלה כעת".

בתשובה לשאלה כיצד תתבצע היציאה מהסגר, אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "במהלך הסגר נתכנן ונביא לממשלה את הדרך שבה אנחנו רוצים לצאת מהסגר. צריך לצאת בזהירות ובהדרגה. אנחנו צריכים שמקדם ההדבקה R יהיה קטן מ-1 וששיעור החולים המאומתים ליום יהיה קטן מ-1,000, אבל קודם כל צריך לעצור".

בהתייחסו לנושא ההפגנות, שהוחרגו מהסגר, אמר פרופ' לוי: "התקהלות בצורה כזאת, הגם שהיא בשטח פתוח, היא מסוכנת. הוירוס המוטנטי עובר מהר יותר וגורם לתחלואה רבה יותר. אני דורש שההפגנות יהיו בצורה שלא תגביר את ההדבקה. אני מצפה לראות אחריות מצד המפגינים, לשמור על עצמם ובריאותם ולא להעלות את ההדבקות והתחלואה".

באשר למחסור הצפוי במנות חיסון לקראת אמצע החודש, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי ביום ראשון הקרוב יחל מתן הזריקה השנייה עבור אלו שחוסנו בחיסון ראשון: "המנות הראשונות הסתיימו בשלב זה. אני מקווה שהמשלוח הראשון של מודרנה יגיע בשבוע הבא. נמשיך לחסן כשנקבל מספיק חיסונים, אנחנו פועלים כדי להקדים. הפתענו את החברות בקצב ההתחסנות, ואנחנו פועלים בעולם רווי תחרות כדי להשיג את החיסונים".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהסגרפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה