חדשות בארץ

עסקה ביטחונית נרחבת בין ישראל ויוון

במסגרת ההסכם, שייחתם בין משרדי הביטחון של שתי המדינות, חברת אלביט מערכות תקים מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני ותפעיל אותו במשך עשרים שנה. העסקה כוללת גם רכש של עשרה מטוסי M-346 ("לביא") וסיוע בשדרוג מטוסי T-6 ("עפרוני")

(צילום: אלביט מערכות)(צילום: אלביט מערכות)
אא

הסכם הרכש הביטחוני הגדול מסוגו בין ישראל ויוון: ממשלת יוון אישרה, כי משרד הביטחון הישראלי זכה בתחרות בינלאומית להקמת מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, על ידי חברת אלביט מערכות. אישור הזכייה מאפשר לצדדים להתקדם במשא ומתן לקראת חתימה על חוזה.

האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון ("סיבט"), בשיתוף חברת אלביט מערכות, יחתמו בקרוב על החוזה להקמה ותפעול של מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, במודל בית הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי. במסגרת החוזה, חיל האוויר של יוון יצטייד בעשרה מטוסי הדרכה מסוג M-346 של חברת לאונרדו האיטלקית – מטוסי "הלביא" שטסים גם בבית הספר הישראלי ונחשבים להצלחה גדולה. בנוסף, אלביט מערכות תספק קיטים לשדרוג מערך מטוסי T-6 ("עפרוני") של חיל האוויר היווני.

היקף החוזה הצפוי להיחתם בין ישראל ויוון נאמד בכ-1.68 מיליארד דולר, והוא יכלול עשרים שנות תפעול. אלביט מערכות תפעיל את המרכז לאימוני טיסה, וכן תספק הדרכות, סימולטורים ותמיכה לוגיסטית. בהמשך ייבחנו גם שיתופי פעולה בין בתי הספר לטיסה של שתי המדינות.

"אישור ממשלת יוון הוא צעד היסטורי נוסף בהידוק היחסים הביטחוניים בין המדינות", אמר ראש אגף "סיבט" במשרד הביטחון, תת-אלוף (במיל') יאיר קולס. "זהו לא עוד הסכם ייצוא ביטחוני, אלא שותפות לעשרים השנים הבאות לפחות. אנו מודים למשרד ההגנה היווני על האמון ועל הבחירה במשרד הביטחון ובתעשיות המצוינות שלנו, לסייע במשימה החשובה של הכשרת טייסי העתיד היווניים".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "ההסכם מבטא את היחסים המצוינים והמתפתחים שיש לנו עם יוון. מדובר בשותפות ארוכת טווח שתשרת הן את האינטרסים של יוון והן את האינטרסים של ישראל, שותפות שתקדם את היציבות באזור הים התיכון, ותיצור מאות מקומות עבודה בשתי המדינות".

"בשיחת הטלפון שקיימתי לאחר אישור ההסכם עם ידידי, שר ההגנה היווני, ניקוס פאנאגיוטופולוס, אמרתי לו כי אני מעריך מאוד את  מעורבותו האישית בקידום המהלך והעברתו בפרלמנט היווני", הוסיף גנץ. "כן ציינתי בפניו את שביעות רצוני מההתעצמות הניכרת לאחרונה ביחסים הביטחוניים בין מדינותינו וציפייתי להמשיך ולחזקם".

תגיות:יווןמשרד הביטחוןאלביט מערכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה