חדשות בריאות

מודרנה: ישראל אישרה את החיסון, האספקה תחל כבר החודש

חברת התרופות האמריקנית מודרנה עדכנה, כי משרד הבריאות הישראלי אישר את החיסון שפיתחה נגד קורונה. ישראל חתמה עם החברה על חוזה לרכישת שש מיליון מנות חיסון, והמשלוח הראשון צפוי להגיע לארץ עוד החודש

(אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)(אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יצרנית התרופות האמריקנית מודרנה הודיעה הלילה (בין שני שלישי), כי משרד הבריאות של ישראל אישר את החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה. בכך הפכה ישראל למדינה השלישית המאשרת את החיסון של מודרנה – אחרי ארצות הברית וקנדה. מודרנה עדכנה בהודעתה, כי אספקת החיסונים לישראל תחל כבר במהלך חודש ינואר.

מנכ"ל מודרנה סטפן באנסל אמר, כי האישור הישראלי הינו ציון דרך בהיסטוריה של החברה ובמאבק העולמי נגד הקורונה: "זאת ההרשאה הרגולטורית השלישית לחיסון של מודרנה והראשונה מחוץ לצפון אמריקה. אני רוצה להודות לאנשי משרד הבריאות הישראלי על המאמצים שעשו יחד עם הצוותים שלנו כדי להבטיח את אישור החיסון בזמן. אנו מקווים להמשיך ולראות הרשאות בשווקים נוספים".

מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) העניק בחודש שעבר אישור חירום לשימוש בחיסון של מודרנה, שבוע לאחר שנתן אישור דומה לחיסון של חברת פייזר. בעוד החיסון של פייזר מיועד לבני 16 ומעלה, החיסון של מודרנה אושר לשימוש החל מגיל 18. ה-FDA אישר את ממצאי הניסוי הקליני שערכה מודרנה, מהם עלה כי החיסון נמצא יעיל ב-94.1%, וכי בקרב הנסיינים לא אובחנו תופעות לוואי משמעותיות.

כזכור, על פי ההסכם שנחתם בתחילת דצמבר, במהלך 2021 תספק מודרנה לישראל שישה מיליון מנות חיסון עבור חיסונם של שלושה מיליון איש. החברה האמריקנית הייתה אמורה להתחיל באספקת החיסונים לישראל רק בחודש מרץ, כך שהקדמת המשלוחים הראשונים והגעתם עוד החודש צפויה למנוע את המחסור הצפוי במנות חיסון לקראת אמצע החודש ולאפשר את המשך הקצב המהיר של מבצע החיסונים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי כ-1,370,000 ישראלים קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה של חברת פייזר, כאשר יותר מ-146 אלף מתוכם חוסנו רק אתמול. שר הבריאות יולי אדלשטיין הזכיר בטוויטר כי "חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השנייה. בינתיים מצב התחלואה מזנק. לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 8,308 נדבקים חדשים בקורונה – הנתון היומי הגבוה ביותר מאז סוף חודש ספטמבר. מספר הבדיקות שפוענחו הגיע לשיא של כ-109 אלף (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון הנגיף), ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן זינק ל-7.6%.

מספר החולים הפעילים עומד על 55,312, מתוכם 1,361 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ממשיך לעלות, ועומד על 764, ביניהם 183 מונשמים. 225 חולים נמצאים במצב בינוני. מפרוץ המגפה אותרו למעלה מ-450 אלף נשאי קורונה. 3,445 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהמודרנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה