חדשות בארץ

ניסנקורן נגד גנץ: "איבד את הערכים"

בטקס פרידה במשרד המשפטים, תקף השר היוצא אבי ניסנקורן את יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ: "מי שאיבד את הערכים – אני לא יכול להמשיך ולהיות איתו"

ניסנקורן וגנץ, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניסנקורן וגנץ, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במשרד המשפטים נערך היום (ראשון) טקס פרידה לשר היוצא, אבי ניסנקורן, שהתפטר מתפקידו בעקבות פרישתו מכחול לבן והצטרפותו למפלגתו של רון חולדאי.

בפתח נאומו בטקס, אמר ניסנקורן: "כאשר עמדתי פה, בכניסתי לתפקיד, הבטחתי שאהיה חומה בהגנה על שלטון החוק. נכנסתי לתפקיד במטרה לשרת את האינטרסים הלאומיים, ולא את האינטרס האישי של מאן דהוא – לא של ראש הממשלה ולא של אף אחד אחר".

ניסנקורן מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי "שפיות ושמירה על עקרון שלטון החוק הן עמדות קשות לעיכול עבור מי שמבקש לחבל במערכת ולהסית נגדה עבור מי שהאינטרס האישי גובר על האינטרס הציבורי. אף אחד לא רוצה לחיות במדינה בה שר משפטים נכנע ומתכופף בפני ניסיונות השתלטות על מערכת שלטון החוק של נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

השר הפורש הוסיף ותקף את יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "גם כאשר הדבר יצר משבר פוליטי מבית, לא הסכמתי לניסיון לקצץ בסמכויות שר המשפטים ולרוקן את התפקיד מתוכן. לא הסכמתי לניסיון פוליטי לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים. עמדתי בפרץ והתעקשתי וראיתי את זה כמשבר אמון קשה, וכשהתגלו המחלוקות בעניין זה במפלגתי שלי לא עשיתי פיצול, אבל אמרתי: אני באתי בשביל ערכים, ואמשיך הלאה בשביל ערכים. לכן עשיתי את הצעד המתבקש – להיפרד וללכת למקום שבו אגשים את הערכים שלי. מי שאיבד את הערכים – אני לא יכול להמשיך ולהיות איתו".

בהתייחסו לתוכנית הרפורמה במערכת המשפט שהוצגה היום על ידי יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אמר ניסנקורן: "פוליטיקאים משתמשים במילים מכובסות כדי לשלוח מסר איך המערכת הזו צריכה לעבור שינוי דרמטי, איך היא לא מתפקדת, איך השופטים צריכים לעבור הליך פוליטיזציה. אין מקום היום למילים מכובסות. אנחנו צריכים להגן על הדמוקרטיה ועל שומרי הסף".

בתגובה לדבריו של שר המשפטים היוצא, אמרו בכחול לבן: "‏ניסקורן היה ונשאר שליח לשמירה על מערכת המשפט. שליח בכיר, אבל שליח. ניסנקורן יודע שגנץ לא שקל ולא יפגע בסמכויות משרד המשפטים לעולם – יודע, ובוחר לצאת קמפיין מלוכלך כדי להצדיק את עזיבתו לטובת כיסא".

בריאיון שהעניק בסוף השבוע לתוכנית "אופירה וברקוביץ'", האשים גנץ את ניסנקורן כי 'תקע לו סכין בגב'. ברקע התפרקותה של כחול לבן, אמר גנץ כי עברה עליו "תקופה לא פשוטה", והוסיף: "אין ספק שהעזיבה של ניסנקורן היא אולי המכאיבה מכולן. אני הבאתי אותו, צירפתי אותו, התייעצתי, התנהגתי אליו כשותף, קיבלתי את דעתו ב-99% מהמקרים, בסופו של דבר מצא לעצמו איזו שהיא פלטפורמה אחרת, שאיתה הוא חושב שהוא יגיע יותר רחוק. אני מטיל בזה ספק".

תגיות:בני גנץאבי ניסנקורןמערכת המשפטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה