חדשות בארץ

סער: לפצל את תפקיד היועמ"ש; הליכוד: גדעון לא יכול

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הציג את תוכניתו לרפורמות במערכת המשפט, במסגרתה קרא לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולהעברת סמכויות התביעה לפרקליט המדינה. הליכוד: "לגדעון אין איך להקים ממשלה בלי מרצ ולפיד, אז התוכנית שלו תישאר רק בפייסבוק"

סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הציג הבוקר (ראשון) את תוכניתו לרפורמה במערכת המשפט. הוא מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו במהלך כהונתו לא ביצע רפורמות במערכת זו, והבהיר כי הוא מתנגד לחקיקה פרסונלית של החוק הצרפתי או חוקי חסינות.

"במשך 15 שנות שלטונו הזניח נתניהו את מערכת המשפט ולא ביצע בה אפילו רפורמה אחת", פתח סער את דבריו. "אני עסקתי בזה כל השנים והעברתי חוקים חשובים בנושא". הוא הדגיש כי "את מערכת המשפט שלנו צריך לתקן, אבל לא להרוס. חקיקה פרסונלית – חוק צרפתי או חוקי חסינות – היא גם פסולה וגם מסיטה את תשומת הלב ממה שבאמת צריך לעשות".

לדברי סער, "חייבים לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולהעביר את סמכויות התביעה לפרקליט המדינה. לא רק בגלל ריכוז הסמכויות הקיצוני. המצב שבו אותו אדם גם מייעץ לראש הממשלה ולשרים בענייני מדיניות, וגם מורה על חקירתם והעמדתם לדין, הוא לא הגיוני ונגוע בניגוד עניינים מובנה".

"התביעה צריכה להיות עצמאית, אבל כמו על כל רשות – חייבת להיות עליה ביקורת אפקטיבית. צריך לתת שיניים לנציבות תלונות הציבור על הפרקליטות. זה צריך להיות גוף עצמאי, בלתי תלוי, עם סמכויות חקירה, ושלהמלצותיו צריך שיהיה תוקף מחייב".

ברקע הביקורת בימין על הוועדה לבחירת שופטים, אמר סער: "מינוי שופטים לבית המשפט העליון לא צריך להתנהל בחדרי חדרים. נעביר את הצעת החוק שלי לשימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון. מהלכים אלה ונוספים יחזקו את מערכת אכיפת החוק ואת אמון הציבור בה".

בליכוד הגיבו על דבריו של יו"ר תקווה חדשה: "לגדעון אין איך להקים ממשלה בלי מרצ ולפיד, אז התוכנית שלו תישאר רק בפייסבוק. רק הליכוד יכול להקים ממשלת ימין על מלא".

חבר הכנסת שלמה קרעי תקף את סער: "מי שיצק מים על ידיהם של בכירי המערכת, לא יעז להמרות את פיהם. ובמה הוא מתגאה? בחוק שנתן וטו לשלושת השופטים בוועדה לבחירת שופטים? סער ומפלגתו צריכים לענות על שאלה פשוטה: מי ישלוט כאן – פקידים, משפטנים ושופטים או נבחרי הציבור? היתר זה מסך עשן, להטעות את הציבור ולהתקפל לאחר הבחירות".

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, המחזיק כעת גם בתיק המשפטים, הגיב אף הוא על התוכנית שהציג סער: "דווקא בתקופה הזו של מתקפות משולחות רסן על מערכת המשפט ושלטון החוק, חשוב לשמור עליה ועל האמון בה ולתת לה גיבוי. אסור להקים בישראל בית דין שדה פוליטי לשופטים לפני מינויים. לא אפשרתי זאת לנתניהו, ואעשה הכל כדי שזה לא יקרה גם בעתיד".

תגיות:גדעון סערבני גנץהליכודמערכת המשפטשלמה קרעיבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה