חדשות בארץ

חיות: "להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי"

בטקס הצהרת אמונים של שופטים חדשים בבית הנשיא, יצאה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נגד הביקורת שמותחים פוליטיקאים על מערכת המשפט: "לכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו, הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה"

אולם בבית המשפט העליון (צילום: יוסי זמיר, פול)אולם בבית המשפט העליון (צילום: יוסי זמיר, פול)
אא

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, התייחסה היום (חמישי) לביקורת של פוליטיקאים נגד מערכת המשפט. בנאום שנשאה בטקס הצהרת אמונים של שופטים ורשמים חדשים, שנערך בבית הנשיא בירושלים, אמרה חיות: "יש להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי, כי הניסיונות לגרור אותה ואת שופטיה אל השדה הפוליטי הם מסוכנים".

"הניסיונות לגרור את מערכת בתי המשפט לתוך המגרש הפוליטי – שנותיהם כשנות המדינה, והם נדונו לכישלון כאז כן היום", הוסיפה חיות. לשופטים החדשים אמרה: "נבחרתם לתפקיד בשל איכות מקצועית ואישית, אף שהיו מי שניסו להכשיל את עבודת הוועדה ולהשליט שיקולים אחרים לבחירת שופטים".

באשר לביקורת הפוליטית על מערכת המשפט והקריאה לעריכת תיקונים בה, אמרה חיות בעוקצנות: "אכן, כל מערכת ראוי לה שתבדוק את עצמה ותחתור תמיד לתיקון הטעון תיקון. אך אילו נשאל אורח לרגע בארצנו מיהי ואיזו היא הרשות הטעונה תיקון וטיפול דחופים במיוחד, אינני בטוחה כלל וכלל שהיה מצביע על הרשות השופטת. אדרבה, בתוך הכאוס הפוליטי וחוסר היציבות השלטונית המלווים את חיינו כבר עת ארוכה, אני מרשה לעצמי לומר כי למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד. ולכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו, הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה".

כזכור, בתחילת החודש התכנסה הוועדה לבחירת שופטים והחליטה על מינויים של עשרות שופטים. הישיבה התנהלה ללא נוכחותם של נציגי הימין בוועדה – השרה מירי רגב וחברי הכנסת אוסנת מארק וצבי האוזר. למחרת תקף יו"ר הכנסת יריב לוין את הליך הבחירה: "הקרקס המכונה 'הוועדה לבחירת שופטים' הגיע אתמול לשיא חדש של שפל", כתב בפייסבוק. "בעוד שבדמוקרטיות מתוקנות הרשות המחוקקת מאשרת את מינויי השופטים בהתאם לעקרון הפרדת הרשויות, אצלנו השופטים עושים בוועדה כבשלהם. בחדרי חדרים, בלי פרוטוקול, בדילים שנתפרים מראש עבור אנשי שלומם ועכשיו גם בלי נציגי הכנסת, נבחרו בתהליך מזורז ופזיז עשרות שופטים שחירותם של אזרחי ישראל מופקדת עכשיו בידיהם".

"את החרפה האנטי דמוקרטית והדורסנית הזו חייבים להפסיק", הצהיר לוין. "לא בסיסמאות, אלא בשינוי יסודי ואמיתי של מערכת המשפט. אמשיך להיאבק על כך, בלי להשלות אף אחד ובלי להתפאר במהפכות שטרם קרו. זה מאבק ארוך שאני מנהל מיום כניסתי לחיים הציבוריים. לצערי, נדרש להצלחתו רוב מוצק בכנסת, שאיננו קיים בכנסת היום. לא אפסיק לפעול ולהיאבק עד שנשיג את השינוי המיוחל וההכרחי במערכת המשפט. אם נאמין ונתמיד – נצליח".

תגיות:מערכת המשפטאסתר חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה