חדשות בארץ

לוין: הוועדה לבחירת שופטים – חרפה אנטי דמוקרטית ודורסנית

יו"ר הכנסת תקף את הליך בחירתם של עשרות שופטים אמש על ידי הוועדה לבחירת שופטים: "הקרקס הגיע לשיא חדש של שפל". בישיבת הוועדה, שהוחרמה על ידי נציגי הימין, נבחרו או קודמו 61 שופטים

לוין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)לוין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד) תקף הבוקר (שני) בחריפות את הליך בחירתם של השופטים על ידי הוועדה לבחירת שופטים, וזאת בעקבות ישיבת הוועדה אמש בה נבחרו עשרות שופטים ללא נוכחות של נציגי הימין.

"הקרקס המכונה 'הוועדה לבחירת שופטים' הגיע אתמול לשיא חדש של שפל", כתב לוין בפייסבוק. "בעוד שבדמוקרטיות מתוקנות הרשות המחוקקת מאשרת את מינויי השופטים בהתאם לעקרון הפרדת הרשויות, אצלנו השופטים עושים בוועדה כבשלהם. בחדרי חדרים, בלי פרוטוקול, בדילים שנתפרים מראש עבור אנשי שלומם ועכשיו גם בלי נציגי הכנסת, נבחרו בתהליך מזורז ופזיז עשרות שופטים שחירותם של אזרחי ישראל מופקדת עכשיו בידיהם".

לוין התייחס בדבריו לביקורת שמתחו בימינה על הליכוד בעקבות הישיבה: "מביך לראות את ציוצי השמחה והמתקפות על הליכוד מצד אנשי ימינה. הציוצים האלה לא יכולים להסתיר את העובדה שבתקופת כהונתה של שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, לא בוצע שום שינוי במערכת המשפט. שיטת המינויים הפסולה הונצחה, וחוץ מיחסי ציבור שהובילו להטעיית הציבור, השליטה המוחלטת של השופטים בתהליך נותרה כשהייתה".

"את החרפה האנטי דמוקרטית והדורסנית הזו חייבים להפסיק", הצהיר לוין. "לא בסיסמאות, אלא בשינוי יסודי ואמיתי של מערכת המשפט. אמשיך להיאבק על כך, בלי להשלות אף אחד ובלי להתפאר במהפכות שטרם קרו. זה מאבק ארוך שאני מנהל מיום כניסתי לחיים הציבוריים. לצערי, נדרש להצלחתו רוב מוצק בכנסת, שאיננו קיים בכנסת היום. לא אפסיק לפעול ולהיאבק עד שנשיג את השינוי המיוחל וההכרחי במערכת המשפט. אם נאמין ונתמיד – נצליח".

שרת התחבורה מירי רגב וחברי הכנסת אוסנת מארק וצבי האוזר – שלושת נציגי הימין בוועדה – החרימו אמש את ישיבתה. רגב ומארק חברות הליכוד נעדרו בשל מחאתם על הכוונה לקדם את שופט בית משפט השלום בירושלים, עבאס עאסי, לשופט בבית המשפט המחוזי בעיר, וזאת בשל טענות כי פסיקותיו בעבר היו מוטות נגד צה"ל, המשטרה והמתיישבים ביהודה ושומרון. האוזר, חבר סיעת דרך ארץ, החליט שלא להשתתף בישיבה בטענה כי לא הושגה עמו הסכמה לגבי מספר מינויים נוספים.

בוועדה למינוי שופטים תשעה חברים, ועל פי החוק נדרשת נוכחות של שבעה מתוכם בישיבות כדי להקנות תוקף להחלטות. למרות זאת, שר המשפטים אבי ניסנקורן, העומד בראש הוועדה, ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, החליטו לכנס את הישיבה. הם הסתמכו בכך על חוות דעת של יועמ"שית משרד המשפטים, עורכת הדין לאה רקובר, לפיה הסעיף בחוק המונע את כינוס הוועדה ללא השתתפות של שבעה חברים לפחות מתייחס רק למקרה בו חברים בוועדה הודיעו על התפטרותם ממנה. הוועדה – בה חברים גם שופטי בית המשפט העליון עוזי פוגלמן וניל הנדל, ועורכי הדין אילנה סקר ומוחמד נעאמנה – אישרה במהלך הישיבה את בחירתם או קידומם של 61 שופטים, ביניהם עאסי.

לאחר הישיבה, כתבה מארק בטוויטר: "שר המשפטים עומד כחומה בצורה נגד הניסיון להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט. במחטף דורסני, בלי פרוטוקול, בלי פיקוח, בפורום לא חוקי של שישה חברי ועדה, נדונו היום מאות מועמדים ומונו 61 שופטים בשעתיים – בערך שלוש דקות למועמד. בסבב הקודם ערכנו דיון של חמש וחצי שעות כדי למנות פחות מ-20 שופטים!".

מנגד, כתב ניסנקורן כי "רעשי הרקע והניסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לטובת עסקנות פוליטית לא צלחו ולא יצלחו. נמשיך לפעול ללא משוא פנים למינוי שופטים, על פי קריטריונים מקצועיים. לא אתן לאף שיקול זר להיכנס למרחב הזה".

תגיות:מירי רגבאבי ניסנקורןיריב לויןאוסנת מארקהוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה