חדשות בארץ

פולארד ורעייתו הגיעו לישראל: "נרגשים להיות בבית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניהם של יונתן פולארד ורעייתו בנתב"ג, עם ירידתם מכבש המטוס. הוא העניק לפולארד תעודת זהות ישראלית ובירך: "כמה טוב שבאתם הביתה"

פולארד ונתניהו בנתב"גפולארד ונתניהו בנתב"ג
אא

יונתן פולארד ורעייתו אסתר נחתו לפנות בוקר (רביעי) בישראל, חמש שנים לאחר שהמרגל היהודי שוחרר מהכלא האמריקני בתום 30 שנות מאסר, וכחודש לאחר שהרשויות בארצות הברית הסירו מעליו את המגבלות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניהם של בני הזוג בנתב"ג. עם ירידתם מכבש המטוס, השתטחו השניים על האדמה ונישקו אותה. נתניהו העניק לפולארד תעודת זהות ישראלית, ואמר: "ברוך שובכם, כמה טוב שבאתם הביתה. עכשיו תוכלו להתחיל את החיים מחדש, בחופש ובאושר. עכשיו אתם בבית".

פולארד אמר: "אנחנו נרגשים להיות בבית סוף סוף אחרי 35 שנים. אנו מודים לעם בישראל ולראש ממשלת ישראל על שהחזירו אותנו הביתה. אין מי שגאה יותר במדינה הזו או במנהיג שלה יותר מאיתנו. אנחנו מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן. זו מדינה נהדרת. יש לה עתיד מזהיר. היא העתיד של העם היהודי, ואנחנו לא הולכים לשום מקום".

מטעמה של עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את פולארד, נמסר: "אני נרגשת מאוד מהגעתם של פולארד ורעייתו לישראל. היה מאמץ גדול לשמור את תוכנית הגעתם מהתקשורת האמריקנית ולא להודיע דבר עד הגעתם ארצה. שוחחתי איתם לפני נסיעתם, והם מאוד נרגשים אחרי 35 שנה להגיע לישראל ולפתוח בחיים חדשים. כמחויב, בני הזוג ייכנסו מיד לבידוד. זוהי הזריחה הראשונה של פולארד בירושלים. כולנו תפילה שהכאב והסבל של השנים הארוכות של פולארד בכלא יהיו מאחוריו לעד".

בחודש שעבר הודיע משרד המשפטים האמריקני, כי ועדת השחרורים החליטה שלא להאריך את המגבלות הנוקשות שהוטלו על פולארד בן ה-66 מאז שחרורו. בהודעה שפורסמה על ידי פולארד, נכתב: "לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אליי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארצות הברית, בו הייתי כלוא בצינוק שלוש קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות. כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיעה אליי, חתכה את האזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים. זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה. היום אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי, באישור הרשויות, ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת. כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעזרת השם בקרוב מאוד!".

נתניהו, ששוחח למחרת עם בני הזוג פולארד, אמר להם: "אנחנו מחכים לכם, גם בעידן הקורונה, בזרועות פתוחות. אתם תקבלו מאיתנו את החיבוק האמיתי של עם ישראל. אני רוצה לברך אתכם שנגמר הסיוט הזה שלכם ותוכלו לחזור הביתה לישראל. זה באמת יהיה רגע גדול לכולנו".

תגיות:יונתן פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה