חדשות בארץ

פולארד הסיר את האזיק: נחזור הביתה לישראל בקרוב מאוד

חמש שנים לאחר שחרורו של ג'ונתן פולארד מהכלא האמריקני, גזרה רעייתו אסתר את האזיק האלקטרוני מעל ידו: "כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעזרת השם בקרוב מאוד"

פולארד לאחר הסרת האזיק (צילום: הוועד למען פולארד)פולארד לאחר הסרת האזיק (צילום: הוועד למען פולארד)
אא

ג'ונתן פולארד, המרגל היהודי-אמריקני שריצה 30 שנות מאסר בכלא בארצות הברית בגין ריגול למען ישראל, חתך היום (ראשון) את האזיק האלקטרוני שהוצמד לידו במסגרת המגבלות הנוקשות שהוטלו עליו עם שחרורו מהכלא לפני חמש שנים.

בהודעה שפורסמה על ידי פולארד, נכתב: "לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אליי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארצות הברית, בו הייתי כלוא בצינוק שלוש קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות. כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיעה אליי, חתכה את האזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים. זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה".

"היום אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (באישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת. כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעזרת השם בקרוב מאוד!".

"אסתר ואני נרגשים מעומק ליבנו להודות לכל האנשים הנפלאים בישראל ובארצות הברית, שנלחמו למעננו לאורך השנים הארוכות בדרך אל החופש. אנו מבקשים להודות מקרב הלב על המכתבים ששלחתם ואתם שולחים לנו, ובפרט על תפילותיכם לאורך כל השנים".

"לסיום, ובשל המצב הרפואי המורכב של אסתר, אנו מודים לחברינו ומשפחתינו על הבנת הצורך שלנו לעבור את תקופת השהות הנצרכת בארצות הברית ככל שתידרש באופן שקט ורגוע, ולעלות לארץ באופן שיבטיח את המשך טיפולה של אסתר באופן היעיל ביותר ותוך שמירה על פרופיל נמוך, באופן שיאפשר לי להתמקד בטיפול באשתי האהובה ובבניית חיינו מחדש אחרי כל השנים שבהם לא זכינו לכך".

בסוף השבוע הסירה ועדת השחרורים האמריקנית את כל המגבלות שהוטלו על פולארד והקשו על חייו. הם כללו, בין היתר, איסור לעזוב את תחומי ניו יורק, ריתוק למעצר בית בשעות הערב והלילה, וחובה לשאת כל העת אזיק אלקטרוני. בנוסף, אסור היה לו לשוחח עם כלי התקשורת, והמחשבים שלו היו נתונים לפיקוח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, להסרת ההגבלות מעל פולארד: "אני מבקש לברך על כך שתקופת המגבלות על יונתן פולארד לא הוארכה ושהמגבלות הוסרו. אני בטוח שאני מדבר בשמם של כל שרי הממשלה, ורבים רבים בישראל, כשאני מביע ברכה זו. אני מודה לשגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, על שניהל את המגעים מול הממשל האמריקני, וגם שניהל את המגעים מול יונתן פולארד. הוא קיים איתו בשנים האחרונות למעלה מ-150 שיחות. תודה לך, רון. אני מצפה שיונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל יחד עם רעייתו אסתר, ואני מבקש לחזק אותם יחד עם כל אזרחי ישראל".

תגיות:ג'ונתן פולארדאסתר פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה