חדשות בארץ

חולדאי הכריז על הקמת מפלגת "הישראלים"

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הודיע על הקמת מפלגת "הישראלים", תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והכריז: "אפשר להפסיק את הייאוש". שר המשפטים אבי ניסנקורן, שפרש מכחול לבן והצטרף לחולדאי, אמר: "הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה, במאבק הזה אין לנו ברירה אלא לנצח"

חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הכריז הערב (שלישי) על הקמת מפלגת "הישראלים" בראשותו, עמה ירוץ בבחירות הקרובות לכנסת. כשלצדו שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהודיע על פרישתו מכחול לבן והצטרפותו אליו, אמר חולדאי: "החלטתי שאינני יכול לעמוד מנגד, לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה. באתי לכאן הערב כדי להודיע על הקמת מפלגה חדשה. אפשר להפסיק את הייאוש. אפשר וצריך לנהל את ישראל אחרת".

"הבעיה היא שהתרגלנו. התרגלנו לקלקול, לפילוג, לשקר, לקומבינה ולשחיתות", אמר חולדאי בפתח דבריו. "התרגלנו לממשלה מטורללת שאינה יודעת לנהל שום דבר, שהקורונה עשתה ממנה ומאיתנו צחוק. הכי גרוע זה להתרגל, להוריד את הראש, לוותר ולהתייאש. אני מסרב להתרגל. כמשרת ציבור למעלה מחמישים שנה, אני אומר לכם היום: לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום, לא נתרגל לפגיעה בבית המשפט העליון, לא נתרגל למיליון מובטלים ולעשרות אלפי עסקים קורסים".

"מעבר לניהול, הבחירות האלה הן גם על ערכים", הוסיף חולדאי. "מה אתם כל כך מיואשים שאתם חושבים שסער ואלקין הם אלה שמייצגים את הערכים שלכם, או בנט וסמוטריץ'? אני כאן הערב כדי לבשר שיש לכם אלטרנטיבה אמיתית, יש לכם בית, יש לכם מפלגה – מפלגת הישראלים. פה לא מפלגת המתחפשים, שיגידו במתק שפתיים דבר אחד לפני הבחירות ואת היפוכו אחרי הבחירות".

בתום נאומו של חולדאי, אמר ניסנקורן: "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי, הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה. הנסיונות לפגוע בשלטון החוק חסרי תקדים, לא היה דבר כזה מקום המדינה. כמי שהיה שם כשר משפטים וחבר ממשלה, הקדשתי בחודשים האחרונים את כל כולי למאבק נגד ניסיונות בוטים ומסוכנים מצד ראש הממשלה ושלוחיו לחבל בעבודת משרד המשפטים ובמערכת החוק והמשפט. נאבקתי וגם ניצחתי. כשהם רצו לפגוע בשומרי הסף, עמדתי שם ובלמתי אותם".

"הסיפור פה הוא ערכים ולא בריחה מאחריות", המשיך ניסנקורן. "על הכף מונחת יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית. זו המחשבה שמובילה וזה השיקול היחיד שעומד לנגד עיניי. אנחנו עומדים בשיאו של המאבק על החברה, הכלכלה ועל דמותה של המדינה שלנו. במאבק הזה אין לנו ברירה אלא לנצח".

ניסנקורן הודה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, "על הדרך המשותפת למען ישראל", אולם הוסיף: "זה לא סוד, שכחול לבן הולכת ומתרחקת מעקרונותיי ומתפיסת עולמי. אחרי לבטים לא פשוטים, בחרתי להיות שותף של רון חולדאי למפלגה ברורה אידיאולוגית וחזקה, שתקדם כלכלה חברתית, שתשים את זכויות האדם והשוויון בראש סדר העדיפויות, מפלגה שלא חוששת מעמדה ברורה גם בתחום המדיני".

למפלגתו של חולדאי צפויים להצטרף חברים נוספים מכחול לבן. בין השמות המוזכרים – חברי הכנסת רם שפע, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ועינב קאבלה. שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להודיע, כי הוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים אליהם הצטרף בתחילת 2019. לאחר הודעת הפרישה של ניסנקורן, שוחח עמו גנץ וביקש ממנו את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים. "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש, ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו", אמר. "תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל, וכפי שפעלנו עד כה נמשיך גם בהמשך".

מוקדם יותר הערב, הודיע גנץ כי ימשיך לעמוד בראש כחול לבן ויתמודד עמה בבחירות הקרובות לכנסת. הוא תקף בחריפות את ראש הממשלה, אולם התייחס גם למשבר הפנימי במפלגתו ולעזיבתו של ניסנקורן: "אלה ימים לא פשוטים, אבל לפעמים צריך לגזום את הצמרות כדי שהשורשים יעמיקו. מי שרוצה – שילך, מי שלא מתאים לו – הדלת פתוחה. כאן תישאר ותיבנה קבוצה חזקה ומלוכדת, שלא כסאות ושיריונים מובטחים להם, רק עבודה קשה למען המדינה".

בליכוד מסרו בתגובה לדברים של חולדאי וגנץ: "מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים".

תגיות:רון חולדאיבני גנץאבי ניסנקורןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה