חדשות בעולם

סין: עיתונאית שדיווחה על התפרצות הקורונה בבלוג שלה – נשלחה לארבע שנות מאסר

עיתונאית סינית בשם ג'אנג ג'אן הורשעה השבוע בעקבות דיווחיה על התפרצות הקורונה שלטענת השופטים בבית המשפט המקומי בשנגחאי, גרמו ל"קטטות וצרות" במדינה, ומאוחר יותר הציתו תשומת לב עולמית "מיותרת" על התנהלות ממשלת סין

אא

עיתונאית סינית בשם ג'אנג ג'אן הורשעה השבוע בעקבות דיווחיה על התפרצות הקורונה – שלטענת השופטים בבית המשפט המקומי בשנגחאי, גרמו ל"קטטות וצרות" במדינה.

על פי הדיווחים, העיתונאית תיכנס לכלא לארבע שנים, היות ופרסמה בבלוג שלה דיווחים מהשטח מהעיר ווהאן, בימיה הראשונים של התפרצות המגפה. במשפטה נטען כי התיעוד שלה גרם לממשלת סין להיראות כזו שמזניחה את התושבים ולא דואגת מספיק לצרכיהם.

עוד נטען כי דיווחיה בבלוג שלה גרמו לכאוס של ממש ברשתות החברתיות העולמיות ומשכו תשומת לב מיותרת אל האופן שבו התייחסה ממשלת סין להתפרצות. "היא הפיצה הערות כוזבות ברשת", אמר עורך הדין ג'אנג קאקא, שייצג את העיתונאית שנעצרה כבר בחודש מאי.

כעת מדווחת התקשורת כי העיתונאית פתחה בשביתת רעב בחודש יוני האחרון, ורופא הכלא הזין אותה בכוח על ידי צינורית בזמן שזרועותיה נקשרו מאחורי גבה, כדי למנוע ממנה למשוך את הצינורית ולסרב לקבל את המזון. "נמאס לה לחיות ככה, היא הרוסה מהעונש שהוטל עליה. כל יום הוא יום של ייסורים עבורה", אומר עורך דינה. "כעת היא סבורה שהיא הולכת למות בכלא".

תגיות:עיתונאיתמאסרסיןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה