חדשות בארץ

המשטרה החמירה את החשדות נגד חבריו של אהוביה סנדק ז"ל

חבריו של סנדק, שנהרג בהתהפכות הרכב בו נסע במהלך מרדף משטרתי, חשודים כעת בהמתה בקלות דעת ובהפקרה לאחר פגיעה, עבירות שהעונש המקסימלי עליהם הוא 12 שנות מאסר

אהוביה סנדק ז"ל (התמונה: באדיבות המשפחה)אהוביה סנדק ז"ל (התמונה: באדיבות המשפחה)
אא

המשטרה החמירה היום (שני) את העבירות בהן חשודים חבריו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג בהתהפכות הרכב בו נסע עמם במהלך מרדף משטרתי. בעוד בתחילה נחקרו הנערים בחשד לגרימת מוות ברשלנות, הם חשודים כעת בהמתה בקלות דעת ובהפקרה לאחר פגיעה. העונש המקסימלי על עבירת המתה בקלות דעת הינו 12 שנות מאסר.

סנדק בן ה-17, תושב היישוב בת עין, נהרג בשבוע שעבר בתאונת דרכים סמוך לכוכב השחר, כאשר הרכב בו נסע עם ארבעה מחבריו איבד שליטה והתהפך במהלך מרדף של בלשי ימ"ר ש"י אחריו. השוטרים פתחו במרדף בעקבות חשד לפיו הנוסעים ברכב יידו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים. חבריו של סנדק, ביניהם שני קטינים, נפצעו ופונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. לדברי הארבעה, ההתהפכות נגרמה לאחר שרכב המשטרה נגח במכוון ברכבם.

בג"ץ צפוי לדון בקרוב בעתירה שהגישו הוריו של סנדק, הדורשת לאסור על המשטרה לחקור את מותו, בטענה כי על פי פקודת המשטרה חל עליה איסור לחקור אירועים בהם גם שוטרים חשודים.

בארגון חוננו, המייצג את הנערים, תקפו את המשטרה בחריפות. הם האשימו כי המשך החקירה בכיוון זה נועד להעביר את האחריות הפלילית למותו של סנדק מהשוטרים, הנחקרים אף הם בגין האירוע, אל הנערים שישבו ברכב: "הדם של הנער הבא שייהרג – על ידי הימ"ר ומח"ש. מי שלא מנהל חקירת אמת על הרג נער יהודי, סולל את הרג הנער הבא. זריקת האירוע על הילדים שנפגעו בתאונה הקשה, משמעותה אחת – טיוח וניסיון לנקות את השוטרים. אנו בוחנים הכנסת התערבות משמעותית חיצונית בחקירה. בקרוב נדע".

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הגיע אמש לניחום אבלים בבית הוריו של סנדק. האם, איילת סנדק, הטיחה מילים קשות בשר: "יהודי לא רוצח יהודי. עם ישראל הגיע לשפל. ככה זה כשאין מלך בישראל, הממשלה המטומטמת שלכם נופלת כי אתם לא מאוחדים. עד כדי כך ששוטר יהרוג בן אדם. בני משפחה שלי שהם שוטרים אמרו לי 'מי מנגח רכב?'. גם כשרודפים אחרי פושעים, בחיים לא מנגחים רכב".

"שלושה ימים עד שלקחו את השוטרים לחקירה", המשיכה האם בכאב. "מישהו יודע למה הם רדפו אחרי הרכב? אני לא יודעת למה רדפו אחריהם, אני לא יודעת מה קרה שם. לקחו את הפצועים, אזקו אותם, ומבית המעצר לקחו אותם לחקירה. ואיפה שלושת השוטרים? הם הסתובבו שלושה ימים. הם הלכו לעבודה? הם לקחו חופש? אני באמת שואלת. בן אדם יודע שהוא הרג בן אדם, מה הוא עושה שלושה ימים? קורא תהילים בבית? בן אדם שהורג בן אדם זה גיהנום. איפה הם היו? איפה הם עכשיו? למה אנחנו צריכים להפעיל לחץ ציבורי כדי שיקחו אותם לחקירה של מח"ש? מה הם עשו שלושה ימים – תיאמו עמדות? מה זה המשטרה הזאת? שנים זה ככה, שנים הם רודפים אחרי ילדים שתוקעים עצים עם מסמרים".

תגיות:משטרת ישראלאהוביה סנדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה