חדשות בריאות

51 אחוזים מתושבי ישראל מתגוררים ביישובים אדומים וכתומים

על פי נתוני משרד הבריאות, 4.5 מיליון תושבים בישראל מתגוררים ביישובים אדומים וכתומים. על פי החלטת ועדת החינוך, מוסדות החינוך ביישובים הירוקים והצהובים יתנהלו כסדרם בכל הכיתות

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות פרסם היום (שני) את הפילוח המעודכן של הרשויות בישראל על פי מודל הרמזור. מהנתונים עולה, כי 51 אחוזים מתושבי ישראל – 4.5 מיליון איש – מתגוררים ביישובים אדומים וכתומים.

הרשימה האדומה כוללת, בין היתר, את הרשויות הבאות: אלעד, אפרת, בית שמש, ביתר עילית, בני ברק, גבעת זאב, חצור הגלילית, טבריה, מגדל העמק, מודיעין עילית, מעלה אדומים, מעלה עירון, נתיבות, ערד, צפת, קריית ארבע, קריית אתא, קריית יערים ורכסים.

ברשימה הכתומה נמצאים, בין השאר, היישובים הבאים: אזור, אריאל, בית שאן, גדרה, גני תקווה, הר אדר, הרצליה, חדרה, חריש, טירת כרמל, יהוד, יקנעם עילית, ירוחם, כפר ורדים, כרמיאל, לוד, מבשרת ציון, מודיעין-מכבים-רעות, מזכרת בתיה, מיתר, נהריה, נוף הגליל, נס ציונה, עכו, עפולה, קריית גת, קריית מלאכי, קריית עקרון, קריית שמונה, קרני שומרון, ראש העין, רמת ישי, שדרות ושפרעם. ברשימה זו נכללות גם מספר שכונות בחיפה. בשתי הרשימות, האדומה והכתומה, נמצאים גם יישובים ערביים רבים, וכן שכונות בירושלים ובאשדוד.

כזכור, ועדת החינוך ביטלה אתמול את החלטת הממשלה, לפיה תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בלמידה מרחוק. בעקבות החלטת הוועדה, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' (כולל הצהרונים) יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה, לרבות בערים אדומות וכתומות. תלמידי כיתות ה'-י"ב ימשיכו להגיע למוסדות החינוך רק ביישובים ירוקים וצהובים, בעוד ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק. מסגרות החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות ימשיכו לפעול כרגיל בכל היישובים, כולל בערים אדומות וכתומות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח ביקורת חריפה על החלטת הוועדה: "אנחנו נכנסים לסגר. זה דורש אחריות אישית מכל אחת ואחד מאיתנו. לצערי לא כל אחד נוהג באחריות", אמר במהלך ביקור בבית החולים הלל יפה בחדרה

"ראינו זאת היום בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות – דבר שוודאי יאריך את הסגר", הצהיר אדלשטיין. "אבל אני סומך עליכם, אזרחי ישראל. אם כולנו ננהג באחריות נראה את האור הגדול בסוף המגיפה".

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה