חדשות בארץ

פרקליטי נתניהו הגישו לבית המשפט בקשה לביטול כתב האישום

הבקשה של צוות ההגנה לביטול כתב האישום נגד ראש הממשלה מסתמכת על הטענה, לפיה המשטרה פתחה בחקירה הפלילית נגדו בטרם התקבל אישורו של היועץ המשפטי לממשלה: "חקירותיו של ראש הממשלה הורתן ולידתן בחטא"

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לביטול כתב האישום נגדו. הבקשה מסתמכת על הטענה כי המשטרה פתחה בחקירה הפלילית נגדו בטרם התקבל אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וזאת בניגוד לסעיף 17 לחוק יסוד הממשלה.

לדברי עורכי הדין עמית חדד ובועז בן צור, הפרקליטות נדרשה לפני חודשים רבים להציג את האישורים שנתן מנדלבליט לפתיחת החקירה בכל אחד משלושת האישומים נגד נתניהו, אולם "מטעמים שאינם מובנים, המאשימה מתחמקת פעם אחר פעם ממסירת אישומים אלה. המאשימה מסרבת להמציא את האישורים הנדרשים, והיא אינה מעלה טעם לסירובה המשונה".

הפרקליטים ציינו, כי בשבוע שעבר הוגשה תגובת הפרקליטות לבקשה נוספת לקבלת האישורים של היועץ לפתיחה בחקירה: "מתגובה זו ברור, ביתר שאת, כי חקירותיו של ראש הממשלה הורתן ולידתן בחטא. הן נפתחו, ובוצעו בהן פעולות חקירה רבות ומגוונות, עוד קודם לקבלת אישור נטען של היועץ המשפטי לממשלה, לשיטת המאשימה עצמה". עוד הוסיפו כי מהתשובה עולה ש"אישורי היועץ המשפטי לממשלה ניתנו, אם בכלל ניתנו, כשנה לאחר פתיחת החקירות בעניינו של ראש הממשלה, וכשנה לאחר שבוצעו פעולות חקירה רבות ומהותיות בעניינו של המבקש. ובפועל, בשלב זה, אין כל ראיה לאישור כל שהוא".

"מן הדין לדון עתה בשאלה היסודית והבסיסית – האם החקירות נגד ראש הממשלה נפתחו כדין", המשיכו הסנגורים. "שאלה זו חייבת לזכות למענה ברור. עניין זה הוא קונסטיטוציוני ובלעדיו – אין. לא יהלום כי עניין כה קרדינלי יידחק לקרן זווית, מבלי שייערך בירור ממצה ביחס לשאלת מתן האישורים והתוצאות המשפטיות הנודעות לכך שהחקירות בעניין ראש הממשלה נערכו, למצער בראשיתן, בחוסר סמכות ובסתירה חזיתית לדרישה הקבועה בחוק יסוד הממשלה".

בפרקליטות המדינה מסרו בתגובה, כי "חקירות ראש הממשלה אושרו כדין על ידי היועץ המשפטי לממשלה. הדבר פורט כבר בתגובה שהוגשה לבית המשפט בשבוע שעבר, שבעניינה טרם ניתנה החלטת בית המשפט. הבקשה הנוכחית איננה מבוססת ותגובה מפורטת לה תימסר לבית המשפט, ככל שתתבקש".

כזכור, לפני כחודש הגישו סנגוריו של נתניהו לבית המשפט את טענותיהם המקדמיות, במסגרתן ביקשו לבטל את כתב האישום בשל הגנה מן הצדק. בבקשה נטען, בין היתר, כי חקירת ראש הממשלה "זוהמה באמצעות הדלפות ופרסומים תדירים, חוזרים ונשנים, של חומרי חקירה בכלי התקשורת", וכי "החוקרים ביצעו מהלכי חקירה פסולים וחמורים מאין כמותם", שכללו איומים על עדים. עוד נטען, כי נגד נתניהו בוצעה "אכיפה בררנית מובהקת ומוטה". לפני כשבועיים קיבל בית המשפט באופן חלקי את הטענות המקדמיות, והורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום. עם זאת, שופטי ההרכב בראשות השופטת רבקה פרידמן-פלדמן דחו את הבקשה לבטל את כתב האישום.
תגיות:כתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה