חדשות בריאות

הראשל"צ הגר"י יוסף: "על פי ההלכה – חובה להתחסן נגד הנגיף"

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס בשיעורו הקבוע לחיסון נגד קורונה, ופסק: "על כל אחד ואחד ללכת ולהתחסן נגד הנגיף"

  • י"ב טבת התשפ"א
הראשל’’צ הגר’’י יוסף (צילום: דוד כהן / פלאש 90)הראשל’’צ הגר’’י יוסף (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש (מוצאי שבת) לחיסון נגד נגיף הקורונה. את הדברים אמר הרב בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים.

בראשית דבריו אמר הגאון רבי יצחק יוסף כי פוסקי הדורות הקודמים קיבלו את דעתם של הרופאים, ובוודאי בשעת מגיפה. "הרופאים לא חשודים, סומכים על הרופאים אפילו ביום הכיפורים, למה לא נסמוך עליהם פה אצלנו?", תהה הרב הראשי, והוסיף כי "כאן, בחיסון שיש לנו, עשו לזה בדיקות. פיקחו על זה משרדי הבריאות בעולם, גם פה בארץ. ב"ה בדקו את הנושא היטב, ולכן אפשר לסמוך עליהם".

הראשון לציון סיכם את דבריו באומרו כי "מסקנת הדברים היא שיש חובה על כל אחד ואחד להתחסן, לא להתחשב באלו שמוציאים 'פשקווילים', כל מיני דברים, כל מיני שטויות. לפי ההלכה על כל אחד ואחד שיתחסן, לפי מה שאומרים הרופאים".

הפוסק אף התייחס לאלו שעברו את הנגיף והחלימו ממנו: "אומרים שבשלב זה לא צריך שיעשה חיסון, אולי יותר מאוחר. לשמוע לרופאים, מה שאומר הרופא שלו, שיעשה את זה. אבל מי שצריך את החיסון הזה - ללכת ולהחסן".

תגיות:חיסוןהרב יצחק יוסףקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה