חדשות בריאות

הגר"י זילברשטיין בפסק הלכה בן 2 עמודים קובע: יש לקבל את החיסון

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, פרסם פסק הלכה בן 2 עמודים, ובו הוא קובע כי יש לקבל את החיסון. קראו את הדברים במלואם

  • ט' טבת התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה, פרסם אמש (רביעי) פסק הלכה חד משמעי, לפיו יש להתחסן נגד נגיף הקורונה.

במכתב, אותו מיען הגר"י זילברשטיין לאברהם קונסקי ומשה רוזנגרטן, מנהלי המגזר החרדי במחוז ירושלים של 'כללית', מפרט הרב את השיקולים שגרמו לו לקבוע שהסיכון של החיסון הוא מזערי לעומת הסכנות הרבות של מגפת הקורונה.

בין הדברים שכתב הרב בפסק ההלכה בן 2 העמודים, הוא ציין כי הם נפסקו לאחר שמיעת דבריו של פרופסור רן בליצר, מנהל מחלקת מחקר קופת חולים כללית, שהביע דעתו לטובת החיסונים. כן נועץ הרב ברופאים נוספים שליבנו את העניין.

"לאחר ששמעתי דבריו ושאר הרופאים, הריני להשיב כך", כותב הרב זילברשטיין. "נאמר בשולחן ערוך (יו"ד סימן שלו ס"א) נתנה התורה רשות לרופא לרפא, ומצווה היא, ובכלל פיקוח נפש הוא... ומיהו לא יתעסק ברפואה אלא אם כן הוא בקיא... ואם ריפא שלא ברשות בית דין חייב בתשלומים, אפילו אם הוא בקיא. ואם ריפא ברשות בית דין, וטעה והזיק, פטור מדיני אדם...

"והנה בימינו אין לנו בית דין של רבנים העוסקים בחכמת הרפואה, ולכן כתב בערוך השולחן (שם ס"ב) "האידנא צריך להיות מוסמך מהממשלה, שיש לו רשות ליתן רפואות לחולאים"... וגם על הנאמר (משלי כ"א, א') "לב מלכים ושרים ביד ה'", ואם אנו רואים שהקב"ה הכניס בלב הרבה מלכים ושרים שמוכנים להיות הראשונים להתחסן, זה סימן שהתועלת של החיסון גדולה על הסיכון.

"ולכן חיסונים אלו נקראים שיש להם אישור בית דין, ולכן להם יש לשמוע, והרי זה כאילו בית דין היו אומרים שיש להתחסן", כותב הרב זילברשטיין.

הרב הוסיף והתייחס לטענה הנשמעת, לפיה אחוז הסיכון ממחלת הקורונה אינו כה גבוה, ולכן אינו מצדיק להיכנס לסיכון העלול להיווצר עקב החיסון. כן התייחס לטענה לפיה החיסון ניתן גם למי שאינו חולה, ולמה אדם בריא ייקח חיסון ויכניס עצמו לקצת סכנה. הרב השיב על הדברים בפירוט ובהרחבה במכתבו.

את מכתבו מסיים הרב בפסיקה מסכמת ואומר: "לסיכום, מדינות המתוקנות שהממשלות מאשרות את החיסון, ורוב הרופאים שמבינים איך החיסון עובד הם אנשים ישרים והם בעד לקחת את החיסון, למרות שהחיסון נעשה בזמן קצר. לדבריהם דעתי נוטה שיש לקחת את התרופה".

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה