חדשות בריאות

אדלשטיין: "פספסנו את הרכבת – אין מנוס מסגר"

שר הבריאות אמר, כי לאור הזינוק בתחלואה אין ברירה אלא להטיל סגר: "אנחנו בגל שלישי". ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי אין עדות לכך שהמוטציה הבריטית של הנגיף חדרה לישראל, אולם הבדיקות נמשכות. היא ציינה, כי ככל הידוע כרגע "המוטציה לא משפיעה על החיסון"

אדלשטיין בבית גיל הזהב, היום (צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ)אדלשטיין בבית גיל הזהב, היום (צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (שלישי), כי לאור התפשטות התחלואה לא יהיה מנוס מהטלת סגר מלא ברחבי הארץ. "פספסנו את הרכבת של הריסון המהודק – אין מנוס מסגר", אמר במהלך ביקור בבית גיל הזהב מגדלי הים התיכון בשערי תקווה, עם תחילת חיסונם של דיירי בתי האבות נגד נגיף הקורונה.

"הגענו ללמעלה מ-5 אחוז מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3", הוסיף אדלשטיין. "אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין – אנחנו בגל שלישי".

"אנחנו במצב קריטי, שצריך להתנהל בחיסון ובריסון", הצהיר שר הבריאות. "עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על הבריאות של אזרחי ישראל ולהוריד את התחלואה. בזבזנו זמן יקר, ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר. אני קורא לכולם לשים רק את הבריאות מול העיניים. אין לנו פריבילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות".

אדלשטיין ציין לטובה את הקצב בו נפתח מבצע החיסונים: "הגענו לכמעט 30 אלף מתחסנים ביומיים הראשונים. זה נתון מדהים, שמעיד על היענות יפה מאוד של הציבור להתחסן. משרד הבריאות בראשותי פועל רבות כדי לזרז עוד את החיסונים. המטרה שנגיע ללמעלה מ-60 אלף מתחסנים ביום".

מוקדם יותר היום, השתתפה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בישיבת ועדת החוקה של הכנסת, שאישרה את החלטת הממשלה להעביר את הישראלים השבים מחו"ל לבידוד במלוניות. היא התייחסה לחששות מפני המוטציה החדשה של הקורונה שהתגלתה בבריטניה ובמדינות נוספות: "בשלב הזה, כדי לוודא שלא נכנסת מוטציה שתביא הדבקה משמעותית, פגיעה במשק ובבריאות הציבור, אנחנו רוצים לוודא שהיא לא משפיעה על החיסון. ולכן היה צריך קודם כל לעצור. יש לנקוט משנה זהירות כשנכנס משהו שעלול לאיים על בריאות הציבור".

"שמענו על המוטציה בשבת, והווירוס המוטנטי הפך תוך שבועות בודדים לזן השולט כך שיש לו יתרון אבולוציוני", הוסיפה ד"ר אלרעי פרייס. "הווירוס המוטנטי הראשון זוהה באמצע ספטמבר, ונוצר מצב שבאנגליה הוא שולט ב-50% ובדרום אפריקה ב-95%. קצב המוטציה הרבה יותר מהיר, וזה אחד הדברים המדאיגים, גם אם היום החיסון יעיל לגביו".

ראש שירותי בריאות הציבור ציינה, כי במקומות בהם המוטציה קיימת "רואים עלייה של 70%. אין לנו עדות לכך שהווירוס המוטנטי נמצא בישראל, אך עורכים בדיקות. מארגון הבריאות העולמי נמסר, שלפחות באנגליה חלק מהבדיקות מפספסות את הווירוס. אצלנו בדקנו, וכל הערכות לבדיקות מצליחות לאבחן אותו". היא הדגישה, כי ככל הידוע כרגע "המוטציה לא משפיעה על החיסון".

באשר לאפשרות שגם מי שהחלים מהנגיף עלול להידבק בו שוב, אמרה ד"ר אלרעי פרייס: "הסיכוי להדבקה חוזרת הוא לא אפס. אנחנו עורכים בדיקה מאוד מקיפה לשיעור הדבקה חוזרת, אך גם אם היא קיימת – היא בשיעור מאוד נמוך. אנחנו לא יודעים לכמה זמן הנוגדנים קיימים, ויודעים שיש ירידה מסוימת לאורך זמן. זה שלא מוצאים נוגדנים לא אומר ודאית שהגוף איבד את החסינות שלו".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונהשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה