חדשות בריאות

זינוק בתחלואה: 3,594 נדבקים חדשים אתמול

מספר הנדבקים ביממה שחלפה רשם שיא של חודשיים וחצי, ושיעור החיוביים עמד על 4.2%. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש: "יכול להיות שסגר הוא הצעד היותר נכון כרגע"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 3,594 נדבקים חדשים בקורונה – הנתון היומי הגבוה ביותר מזה חודשיים וחצי. מספר הבדיקות שפוענחו הגיע לשיא של קרוב ל-87 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 4.2%.

27,628 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 857 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים עלה ל-472, ביניהם 119 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל יותר מ-380 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 3,111.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התריע הבוקר כי חייבים לנקוט ב"צעדים מיידיים" לבלימת התחלואה. "ההחלטה תתקבל היום או מחר", אמר בריאיון לגלי צה"ל. הוא הבהיר כי "סגר הוא בהחלט אחת האפשרויות שעל הפרק לאור העלייה במספרים, ולאור העיכוב שבהחלטה יכול להיות שזה הצעד הנכון יותר כרגע". אש העריך כי הטלת סגר תוביל להורדה משמעותית בתחלואה בתוך שלושה שבועות, בעוד צעדים של "ריסון מהודק" ידרשו לשם כך חמישה שבועות.

ברקע העלייה בתחלואה, והחשש מהמוטציה של הנגיף שהתפשטה בבריטניה, החליט קבינט הקורונה אתמול כי הישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, יחויבו בבידוד במלוניות למשך 14 ימים, או ל-10 ימים במידה ויעברו שתי בדיקות שליליות.

חיוב הבידוד במלוניות ייכנס לתוקף מחר בשעה 22:00. עד אז, כל מי שחוזר מחו"ל יחויב בבידוד ביתי. ההחלטה תהיה תקפה ל-10 ימים, עם אופציה להארכה, ותובא היום לאישור ועדת החוקה של הכנסת. השרים החליטו, בנוסף, כי תימנע באופן מיידי כניסתם של זרים לישראל מכל המדינות.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה