מעניין

התושבים המומים: מה גרם לשמיים בשוודיה להפוך לסגולים?

לפני שבועות אחדים התעוררו תושבי שוודיה לחלום בלהות שבו שמי הלילה שלהם התכסו בצבע סגול בוהק? גם אתם תתפלאו כשתשמעו מה גרם לזה 

אא

לפני שבועות אחדים התעוררו תושבי שוודיה לחלום בלהות שבו שמי הלילה שלהם התכסו בצבע סגול בוהק. 

תחילה, חשבו כולם כי מדובר בהלצה של נערים מקומיים, אולם ככל שעברו הימים והאור לא חלף - הבינו תושבי הכפרים גיסלוב וטרלבורג שבמזרח המדינה, כי אין זו אלא תופעה אמיתית. 

התושבים התחילו לחקור מאין מגיע האור המסתורי, וגילו לבסוף קשר מפתיע ביותר לחוות עגבניות שנמצאת באזור. מסתבר שאור סגול מסייע לעגבניות לגדול בצורה רגילה, גם הרבה אחרי שעונת גידול העגבניות, הסתיימה. כשמנהלי החווה גילו זאת, הם רכשו מכשיר מתקדם שמאיר את השדות באור סגול זוהר, כדי לעודד את צמיחתן של העגבניות, וזה בעצם היה מקור האורות החזקים שהופיעו בשמיים. 

בהתחלה זו הייתה אטרקציה עבור תושבי הכפרים המנומנמים. הם הצטלמו על רקע האורות הסגולים, העלו לרשת והפכו לסנסציה. אולם כעת מתחילים התושבים להתלונן על כך שהאור הסגול מפריע להם לישון בלילה, ודרשו מבעלי החווה להפסיק להשתמש במכשיר שפולט אותו. 

בהתחלה סירבו בעלי החווה לכבות את האור, ולאחר מכן התרצו לכבות אותו רק במהלך הלילה, כדי לתת לתושבים סוג מסוים של הפוגה מהאור שגורם לרבים מהם, אי נוחות גם במהלך היום. "זה פשוט לא הגיוני שהגענו למאבק כזה איתם", אומרים חלק מהתושבים, שנמנים על אלו שרוצים לקבל שמיים כחולים בחזרה. "אנחנו מסתובבים כל היום עם משקפי שמש גם בחורף, כדי להגן על העיניים שלנו מהאור הזה".

מלחמה רבתי מתנהלת בימים אלו בסיוע ארגונים של איכות הסביבה, על הזכות להחזיר את המצב לקדמותו.

תגיות:שוודיהשמייםמוזרתופעהסגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה